במשרד המשפטים האמריקני מתנגדים לצווי איסור מכירה בגין הפרת זכויות בפטנטים חשובים

רשם הפטנטים האמריקני, שזכה לתמיכה בנושא גם מרשות הסחר הפדרלית, מתנגד למתן צווי איסור הפצה, אלא רק במקרים נדירים ביותר ● להצהרת זו אמור להינתן משקל מכריע בין השיקולים שמייצגים את האינטרס הציבורי, אותם אמורה לקחת בחשבון הרשות לסחר בינלאומי של ארצות הברית, אולם היא אינה מחייבת

משרד המשפטים האמריקני

אין להעניק לחברות שמחזיקות בפטנטים חשובים, דוגמת פטנטים שמשמשים לתמיכה הדדית בין טלפונים או מחשבים, צווים שאוסרים על מכירה של מוצרים מתחרים כעונש על הפרת זכויות בפטנטים אלה, אלא במקרים נדירים ביותר – כך עולה מהצהרת מדיניות שפרסם אתמול (ג') רשם הפטנטים וסימני המסחר של ארצות הברית.

גם ברשות הסחר הפדרלית (FTC), שמופקדת ביחד עם משרד המשפטים על אכיפה של חוקי ההגבלים העסקיים של ארצות הברית, טוענים כי יש להעניש על הפרת זכויות "בפטנטים על תקנים חיוניים" באמצעות הטלת פיצויים כספיים ולא באמצעות צווים שאוסרים על מכירת מוצרים, למעט בקומץ של מקרים ספציפיים.

פטנטים על תקנים חיוניים מילאו תפקיד מרכזי בקרבות הפטנטים שמתנהלים ברחבי העולם בין היצרניות של הטלפונים החכמים מאז שנת 2010, ובכלל זה המאבקים המשפטיים המתנהלים בין אפל (Apple) לבין יצרניות של טלפונים עם מערכות אנדרואיד (Android), דוגמת סמסונג (Samsung) ו-HTC. בתעשייה מצפים בדרך כלל שרישיונות לשימוש בפטנטים אלה יוצעו במחירים נוחים ובתנאים סבירים.

להצהרת המדיניות שפרסם אתמול רשם הפטנטים אמור להינתן משקל מכריע בין השיקולים שמייצגים את האינטרס הציבורי, אותם אמורה לקחת בחשבון הרשות לסחר בינלאומי (ITC) של ארצות הברית, אשר מוסמכת להוציא צווים שיאסרו על יבוא מוצרים לארצות הברית. "ברשות לסחר בינלאומי יכולים להגיע למסקנה, לאחר שלוקחים בחשבון את השיקולים השונים של האינטרס הציבורי, שאין זה מן הראוי להוציא צו שיאסור על מכירה", נאמר בהודעה המשותפת שפורסמה בתגובה. אולם, למרות שהשופטים של ITC אמורים לייחס למדיניות זו משקל מכריע, היא אינה מחייבת אותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים