תוכן שיווקי

Windows Server 2012 – מערכת ההפעלה לענן

מוטי באני, מהנדס בכיר בחטיבת ה-Platforms של מיקרוסופט ישראל, מספר על יתרונות הגרסה המתקדמת ביותר לארגונים, Windows Server 2012, אשר מאפשרת בניית ענן פרטי בארגון, תומכת בעומסי עבודה עצומים, מציעה יכולות אוטומציה מתקדמות ומציגה יכולות ניהול חדשות

10/01/2013 16:29

מאת בן לביא

"Windows Server 2012 משנה את חוקי המשחק. הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה לשרתים תוכננה מראש לענות על הצרכים הנוכחיים והעתידיים של אנשי ה-IT מבחינות רבות – פונקציונאליות, אבטחה, גמישות, ביצועים ושרידות", אומר מוטי באני, מהנדס בכיר בחטיבת ה-Platforms של מיקרוסופט ישראל, ומפרט את יתרונותיה הבולטים.

יכולות קלסטר – Windows Server 2012 מאפשרת מימוש יכולת קלסטר הן בגרסת ה-Standard והן בגרסת ה-Datacenter. יכולת שבעבר הייתה זמינה רק בגרסאות Datacenter ו-Enterprise. ההבדל היחיד בין הגרסאות מתבטא אך ורק בכמות המכונות הוירטואליות שניתן להריץ כברירת-מחדל; גרסת הסטנדרט מוגבלת לשתי מכונות ובגרסת הדטה-סנטר אין הגבלה לכמות המכונות שניתן להוסיף.

סקלביליות – הגרסה החדשה נבנתה לתמוך באופן איתן בעומסי עבודה עצומים, כך שאם בגרסה הקודמת ניתן היה להריץ עד 16 מחשבים בקלסטר, הרי שגרסת 2012 מאפשרת להריץ 64 מחשבים בקלסטר בודד, ו-8000 מכונות וירטואליות בקלסטר.

יכולות ניהול ואוטומציה – הכמות העצומה של שרתים שניתן להוסיף למערכת דורשת יכולות ניהול מתקדמות כגון חיפוש וסינון, אותן ניתן לממש באמצעות PowerShell או דרך ממשק הניהול של הקלסטר. למשל, אם ארגון מחזיק ב-30 שרתי דואר, ניתן באמצעות חיפוש מהיר למצוא את כולם ובלחיצת כפתור נוספת להעבירם לשרת אחר, להעלות או להוריד אותם.

Active Directory – בגרסת 2012 החדשה מיקרוסופט עברה למודל אבטחה שונה. אם בגרסאות הקודמות היתה תלות מעגלית – כך שהקלסטר היה זקוק לשרת Domain Controller כדי לעבוד – וההיפך, הרי שבגרסה החדשה תלות זו אינה קיימת עוד, והקלסטר יכול לעבוד ללא שרת Domain Controller. מבחינת הלקוחות הרי שהם יכולים כך לממש סביבה שהיא 100% וירטואלית.

עדכונים – חשובה הגנה תמידית על השרתים מפני וירוסים. אבל במערך מרובה שרתים צריך לישר קו ולהבטיח שכל אחד מהשרתים מקבל את כל העדכונים הנדרשים. הבטחה זו מתקיימת ב-Windows Server באמצעות היכולת המובנית Node Drain; יכולת שמאפשרת בלחיצת כפתור לשנות מצב של מחשב בקלסטר למצב Paused ולהעביר את כל המשאבים שרצו עליו לשרתים אחרים באותו קלסטר. אז ניתן לבצע ללא חשש את כל ההתקנות הנדרשות, ובלחיצת כפתור נוספת להחזיר אליו את כל המשאבים שרצו עליו. גרסת 2012 לוקחת יכולת זו צעד קדימה עם Cluster-Aware Updating שמאפשרת אוטומציה של התהליך כולו. באופן זה, ניתן להגדיר ניהול אוטומטי של היקף העבודה מול update Windows וקביעת זמני העדכונים.

עדיפות משאבים – הגרסה החדשה מאפשרת הגדרת עדיפויות מתקדמת; כך למשל, ניתן להגדיר ששרתי SQL יקבלו עדיפות על שרתים אחרים. עדיפות גבוהה בא לידי ביטוי בהעברה של מכונות משרת לשרת, וגם בכיבוי אוטומטי של המכונות הוירטואליות בעלות עדיפות נמוכה, וזאת כדי לשחרר משאבים הנדרשים עבור מכונות שהוגדרו כבעלי עדיפות גבוהה יותר.

VM Monitoring – מערכת ההפעלה Windows Server 2012 כוללת יכולת מובנית של ביצוע ניטור בסיסי של האפליקציות או השירותים אשר רצים על מכונות וירטואליות. הקלסטר יכול לנטר כל שירות שרץ, ולפי ההגדרות שניתנו מראש ניתן לנקוט בפעולות, כגון אתחול למכונה או העברה של המכונה לשרתים אחרים במסגרת הקלסטר.

באני מסכם, כי Windows Server 2012 מאפשרת הקמת ענן פרטי מאובטח יותר, עם סביבת מערכות מידע גמישה המתאימה עצמה באופן דינאמי לצרכים העסקיים המשתנים, כל זאת תוך מימוש פלטפורמת וירטואליזציה מלאה ורחבה, סקלביליות,ביצועים משופרים וחיבור לשירותי ענן.

אירועים קרובים