מנכ"לית HP, מג ויטמן, השתכרה יותר מ-15 מיליון דולרים בשנת הכספים 2012

משכורת הבסיס של ויטמן מסתכמת בדולר אחד בלבד, ואת היתר היא קיבלה באמצעות שורה של תגמולים, בהם בונוס שמן, מניות ואופציות למניות ● ויטמן מדורגת במקום ה-285 ברשימת 400 האנשים העשירים ביותר בארצות הברית של פורבס ובמקום ה-18 ברשימת 100 הנשים החזקות בעולם של המגזין

התגמולים שקיבלה מנכ"לית HP, מג ויטמן, בשנת הכספים 2012 הסתכמו בכ-15.4 מיליון דולרים. זאת, על אף ש-HP דיווחה לרשויות בשנה זו, שהיא השנה המלאה הראשונה לכהונתה של ויטמן, על הפסד נקי.

ממסמכים שהגישה החברה לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) עולה, כי משכורת הבסיס של ויטמן הסתכמה בשנתה הכספית החולפת של החברה בדולר אחד בלבד. היא קיבלה בונוס בסכום של 1.7 מיליון דולרים ויתרת הסכום הוענקה לה באופציות למניות של HP, במניות ובצורות תגמול נוספות. עם זאת, ההפסדים של החברה הביאו לקיצוץ בהיקף הכולל של התגמולים שקיבלה המנכ"לית, ואלה עומדים על כ-70% מסכום היעד.

ויטמן, שכיהנה בעבר כמנכ"לית אי-ביי (eBay) והתמודדה גם על משרת מושל קליפורניה מטעם המפלגה הרפובליקנית, מונתה לתפקיד מנכ"לית HP בסתיו 2011. מינויה בוצע במהלך תקופה קשה שעברה על ענקית החומרה לאחר עשור של טלטלות – רכישות בעייתיות, פרשיית ציתותים והאשמות על הטרדה מינית שביצע המנכ"ל, מארק הארד.

מאז שנטלה לידיה את המושכות ניסתה ויטמן מספר אסטרטגיות במסגרת הניהול של חברת הענק, ובכלל זה פיטורין של 29 אלף עובדים בשנתיים שעברו וביטול של החלטה קודמת לפצל את חטיבת ה-PC של החברה. אולם, לאחר שנים של בעיות, ונוכח צניחה של 39% בשערן של מניות החברה בשנה האחרונה, גברה הביקורת בקרב המשקיעים על הנהלתה.

מנכ"לית HP נמצאת במקום ה-285 ברשימת 400 האנשים העשירים ביותר בארצות הברית של פורבס (Forbes) ובמקום ה-18 ברשימת 100 הנשים החזקות בעולם של המגזין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים