ניסוי בפייסבוק: הודעה למארק צוקרברג ב-100 דולרים

פייסבוק בוחנת כמה יהיו גולשים מוכנים לשלם עבור משלוח של הודעה למי שאינם חברים שלהם - ובמסגרת זו מציעה להם לכתוב, תמורת תשלום של מאה דולרים, למנכ"ל והמייסד הידוע של החברה ● האנליסטים חלוקים בדעתם האם הגולשים יאהבו את המהלך - או יירתעו ממנו

בעקבות ההחלטה של פייסבוק (Facebook) לאפשר לגולשים לשלוח הודעות גם למי שאינם חבריהם, תמורת דולר אחד, בוחנים כעת בחברה איזה סכום הם יהיו מוכנים לשלם תמורת הזכות הזו. הודעה שכזו שתישלח תגיע לתיבת Other במקום לתיבה של דואר הזבל.

במסגרת הניסוי, שהחל ב-20 בדצמבר, מאפשרת החברה לשלוח הודעות למנכ"ל ולמייסד הידוע שלה, מארק צוקרברג, תמורת 100 דולרים להודעה. בחברה מסבירים את הרעיון בכך ש-"אם שמעת למשל הרצאה מעניינת ממישהו שאינך חבר שלו, או אם אתה רוצה לפנות למישהו במסגרת חיפוש עבודה, תוכל להשתמש בתכונה זו כדי לשלוח הודעה ללא סיווג של דואר זבל. הנמענים, מצידם, יוכלו לקבל הודעות ממי שיש לו משהו חשוב לומר להם".

לא ברור עדיין מי יקבל את הסכום שמשלמים שולחי ההודעות – הנמענים או חברת פייסבוק.

בריאן בלאו, מנהל מחקר בגרטנר (Gartner), השווה את היוזמה לתשלום תמורת חתימה של כדורסלן על כדור, לתשלום תמורת הזכות לשמוע פוליטיקאי נואם בארוחת ערב חגיגית או לתשלום תמורת תצלום עם דמות ידועה. "גם אם יישמעו ביקורות, יהיו מי שיתלהבו ויסכימו לשלם דולר או שניים כדי ליצור קשר עם מישהו שתמיד רצו לפנות אליו", הוא סבור.

מצד שני, רבקה לייב, אנליסטית מחברת Altimeter Group, סבורה ש-"לתוכנית של פייסבוק יש השלכות מרתיעות לגבי משתמשים שאינם מעוניינים לקבל הודעות מאנשים מסוימים, למשל נשים שהוציאו צווי הרחקה או סובלות מהטרדות. התוכנית עשויה להפוך את פייסבוק למקום מפחיד ומאיים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים