תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם מני צרפתי, מנהל פעילות ה-CTO עם הלקוחות האסטרטגיים ב-HP ישראל

13/01/2013 15:04

שלום מני. אני שמחה לארח אותך כאן במדור לקראת הכנס של HP Converged Infrastructure. ספר לנו קצת על עצמך.
שלום רב. שמי מני צרפתי, ואני מנהל את פעילות ה-CTO עם הלקוחות האסטרטגיים ב-HP ישראל. במסגרת תפקידי אני מלווה את היישומים המתקדמים של מערכות IT  כמו גם סיוע לאירגונים בהבנת מגמות המיחשוב החדשות והתאמתם, אם בכלל, למימושים מוצלחים באירגונים.

מהם האתגרים של הלקוחות כיום?
עולם המיחשוב ניצב מול אתגרים משמעותיים. מחד, גאות שלא חווינו בעבר המתבטאים בשינויים מהירים במודלים העיסקיים (אנחנו קוראים לזה "הצטרכנות של ה-IT"), שינוים מהירים ודרמטיים באופן צריכת מיחשוב (טלפונים חכמים, טאבלטים…), כמויות המידע העצומות שמרביתם מיוצר ע"י "משתמשים ביתיים", האינטרנט של הכל – רכיבים שמשדרים מידע לאינטרנט בזמן אמת, מהירות זרימת המידע, והתלות המוחלטת של אירגונים גדולים בזמינות מערכות המחשב.  מאידך, כלכלות אירופה וארה"ב במשבר פיננסי, הקטנת תקציבי ה-IT, והקשיים לגייס אנשים המוכשרים למערכות החדשות לדוגמא אנליסטים של מידע ומומחי ידע להתמודד עם גידול משמעותי של סיכוני סייבר.

מה זה Software Defined Datacenter, ומה בעצם הוא מספק?
סיסמאות מיחשוב צצות ונעלמות חדשות לבקרים ואולם יש קוים מנחים משותפים למרביתם – הידוק הקשר בין מערכות המחשב לביזנס של האירגון. אחד המפתחות להשגת יעד זה נעוץ באופן בנייה וחשיפה של שרותי המיחשוב באופן פשוט, ברור ונגיש. אם בעבר דיברנו על ה-"רשת היא המחשב…." ובניית מחשב כחברת חשמל ו-Utility Computing, היום ברור לנו דבר אחד – מרכז המחשבים היא היישות שמספקת שרותי מיחשוב למשתמשים. המשתמשים לא מעניין אותם אם נפל שרת, רשת, אחסון או שמתכנת כתב קוד "לא מושלם". המשתמשים רוצים מערכות עובדות, מערכות עם זמני תגובה מהירים, מערכות שיכולות להשתנות במהירות, מערכות שיכולות להתמודד עם כמויות מידע ענקיות, מערכות שיכולות להביא ערך עיסקי מהמידע ושייקדמו את האירגון.

ה-Software Defined DataCenter הוא שם כללי לעולם התוכן החדש, שאומר – המחשב הוא ה-Datacenter ועל מנת לבנות מרכז מחשבים שיעמוד בדרישות החדשות, צריכים לשנות מודלים של בניה. הקוים המנחים  – וירטואליזציה של הכל – רשת, שרתים, אחסון אפליקציה. האפליקציה היא זו שתגדיר את קדימויות המשאבים ולא מה שקורה היום שלא פעם תשתיות מכתיבות ביצועים לאפליקציה (כמה פעמים שמעתם – חסר זכרון, חסר CPU, אין מספיק רוחב פס, אין מספיק דיסקים, אין מספיק בקרים לדיסק ועוד כהנה וכהנה "תירוצים"). אה, שכחתי משהו …. וכל האמור מעלה במחירים סבירים, פשטות ניהול ותפעול שיכולות לגדול ולקטון בהתאם לצרכים העיסקיים שלי ובהתאמה לביזנס.

איפה הערך ללקוח?
הערך פשוט …. שרותי מחשב כיישות אחת לטובת הביזנס ללא תרוצים. בעולם שבו ברור שאין חיים עיסקיים ללא מיחשוב, צריך שאירגונים יבינו את תרומה של המיחשוב לביזנס ושהמערכות יתאימו עצמן לביזנס. איך שלא נסובב את תפישות המחשב האפליקציה היא כרגע המייצג הברור ביותר של עסקים למיחשוב, היא יודעת כמה טראנסקציות היא הריצה, מה הסכום שלהם, איזה ערך מוסף הביאה ללקוחות, איזה ערך מוסף שיווקי השגנו, איזה ערך מוסף מיתוגי השגנו היא זו שמחברת אותנו אנשי ה-IT  לביזנס. ולכן, היא זו שתקבע את המשאבים וקדימותם ולא להיפך – כך נתחבר לארגון ולהצלחתו.

למה HP? ולמה עכשיו?
HP היא החברה המובילה בתחום מערכות IT. היא מכירה טוב מכולם את עולם התשתיות ושכזו היא מבינה את הטרנספורמציה שצריך לעבור מרכז המחשבים להשגת היעד הזה. סטנדרטים פתוחים, הבנת הצרכים העיסקיים, הובלת תהליכים של שינויים תשתיתיים, טכנולוגים ואנושיים, ההבנה של איך תתפעלים את זה ואיך מאבטחים את זה – זה מה ש-HP מביאה לשולחן.

תודה מני. להשתמע.

אם אתה מקבל החלטות בארגון שלך, אתה מוזמן להצטרף אלינו ליום עיון מיוחד, בו נציג את התפיסה ואת כל החידושים האחרונים בתחום.

אירועים קרובים