אריק בלום, BMC: "יעד המנמ"ר – צמצום עלויות התחזוקה ל-66% כשתקציבו קטן ב-20%"

"בשנה-שנתיים הקרובות, על המנמ"ר למכן את התהליכים העסקיים בארגון בלי מאמץ והשקעה בתמיכה ישירה של ה-IT", אמר בלום, CTO של החברה וסגן נשיא לאזור EMEA ● לדבריו, "המנמ"ר יוכל לחולל פלאים בתחום החדשנות העסקית אם יצמצם את עלויות התחזוקה"

"היעד של המנמ"ר בשנה-שנתיים הקרובות הוא למכן את התהליכים העסקיים בארגון בלי מאמץ והשקעה בתמיכה ישירה של ה-IT. המנמ"ר יוכל לחולל פלאים בתחום החדשנות העסקית אם יצמצם את עלויות התחזוקה, שעומדות כיום על 70%-75% מכלל תקציב ה-IT, ל-66%, בהנחה שתקציבו מצטמצם ב-20%", כך אמר אריק בלום, CTO של BMC העולמית וסגן נשיא לאזור EMEA בחברה.

בלום דיבר בפתח מפגש פורום C3, פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים. המפגש נערך ברומא בסוף השבוע האחרון, במלאות 15 שנים להקמתו. השתתפו בו יותר מ-150 מנמ"רים ונציגי ספקיות ה-IT והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

לדברי בלום, "ה-IT עבר כמה מהפכות דרמטיות, משנות דרך, ב-50 השנים האחרונות, ביניהן המיינפריים, מיני מחשב, לקוח רזה, אינטרנט ומסחר מקוון. כיום, המנמ"רים מתמודדים מול כמה טכנולוגיות-על ובמקביל מול SMAC (ר"ת Social, Mobile, Analytics ו-Cloud). הלקוחות-צרכנים הם האוחזים כעת בהגה ה-IT, הם המובילים את המהפכה לשיפורו ולהפיכתו ליעיל יותר ומהיר יותר. הם הקובעים את סדר היום של המיחשוב הארגוני".

הוא נתן כדוגמה את קולגייט-פאלמוליב (Colgate Palmolive). "הנהלת החברה החליטה שאם מערך ה-IT הארגוני לא נותן תשובה ומספק פתרון מיחשובי לבעיה עסקית בתוך שלושה שבועות מרגע הופעת הצורך העסקי, אזי מותר למשתמשים לפנות בעצמם לפתרונות המצויים בענן או פתרונות תוכנה כשירות". הוא כינה תופעה זו בשם "העלייה של מיחשוב הצללים".

השאלות, אמר בלום, הן "איך, כמה ולמה לנצל את התפרצותן של מגמות העל הללו, שהן טכנולוגיות משבשות, על מנת לייעל ולצמצם את ההוצאות על התחזוקה של ה-IT".

ארכיטקטורה של לזניה
בלום ציין ש-"יש להטמיע את ארבע הטכנולוגיות של SMAC, כי רק ככה תושג חדשנות טכנולוגית שתתורגם לחדשנות עסקית. רק כך הנהלות ארגונים יבינו את חשיבותן והלקוחות יאהבו אותן". לדבריו, "צריך לעבור מארכיטקטורת IT של ספגטי לארכיטקטורה של לזניה, שכבות. יש לנהל את כל השירותים העסקיים מבוססי ה-IT תוך ניצול מיטבי ומרבי שלהן. יש לאפשר אספקה מהירה ויעילה של שירותים. הדבר צריך להיעשות בארבעה מימדים: אספקת ביצועים, איכות ביצועים ושירותים, הלימה לרגולציה ואבטחת מידע".

אספקת השירותים והתמיכה ב-IT השתנו, אמר בלום. "נוספו להן מימדים חברתיים, ייעוץ ושיתוף. בעתיד, המשתמשים ירצו לראות את כל השירותים האלה, בין אם בבית ובין אם בעננים החיצוניים, באופן אחוד. מדובר בחוויה שונה של צריכת שירותי ה-IT, כאשר הם עטופים ב-Social וב-Mobile. יש לבנות לשם כך תשתית IT אחרת, עם יכולות אספקת צריכה אחרות, עם תמיכה בשירותים. BMC מסייעת למנמ"רים לממש את המטרות הללו, עם ניטור ה-IT, ניהול ואספקת היישומים וניטור הביצועים".

"על המנמ"ר לשנות את מה שרשום על הכובע שלו ולהפוך לגורם שמספק שירותים עסקיים ארגוניים, מבוססי SMAC, תוך הגדרה מחדש של אסטרטגיית השירותים, מיפוי הדרך למימוש השינוי ושילוב בין היכולות של השירותים ומערכות ה-IT באופן הדוק", סיכם בלום. "על ה-IT לעבוד לטובת הלקוחות, כמאפשר אסטרטגיה של כל דבר (X) כשירות, XaaS".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים