סין: שביתה במפעל של ספקית של פוקסקון

פוקסקון הודתה שהתעוררה "בעיה של יחסי עבודה" במפעל של אחת הספקיות שלה ● השביתה התקיימה בשבוע שעבר והסתיימה ביום ו', לאחר שהמשטרה השתמשה באלימות פיזית על מנת למגר הפגנה של העובדים ● במפעל בו אירעה השביתה מייצרים מחברים למכשירי iPhone של אפל ורכיבים נוספים עבור חברות אחרות

"בעיה של יחסי עבודה" – כך מגדירה פוקסקון (Foxconn) את השביתה שהייתה בשבוע שעבר במפעל של חברת Jiangxi Xin Hai Yang Precision Components, אחת הספקיות שלה, בפנגצ'נג שבסין. פוקסקון מייצרת מוצרים בקבלנות עבור חברות גדולות ובהן אפל (Apple).

מארגון SACOM (ר"ת Students and Scholars Against Corporate Misbehaviour), שפועל לזכויות עובדים, נמסר שמדובר בשביתה של יותר מאלף עובדים, שיצאו להפגין ברחובות בדרישה להעלות את שכרם ולשפר את תנאי העבודה שלהם. מפוקסקון לא נמסר אילו מוצרים מיוצרים במפעל שבו פרצה השביתה, אולם נציג של SACOM העריך, כי במפעל מייצרים מחברים למכשירי iPhone של אפל ורכיבים נוספים עבור חברות אחרות.

עוד נמסר מהארגון, כי השביתה פרצה ביום ג' בשבוע שעבר ונמשכה עד יום ו', כאשר העובדים חסמו אחד מהרחובות הראשיים סמוך למפעל. בארגון טוענים, כי ההפגנה פוזרה על ידי המשטרה בעזרת זרנוקי מים ותוך שימוש באלימות פיזית.

על פי ההודעה של SACOM, "אף על פי שבפרסומים במדיה טוענים מנהלי אפל ופוקסקון שהעובדים נהנים מתנאי עבודה הולמים במפעלים, הרי שהתנאים בפועל מזכירים עדיין סדנאות יזע". בארגון גינו את הצורה בה פוזרה ההפגנה וקראו למנהלי שתי החברות להיפגש עם נציגי העובדים ולדון בדרישותיהם.

בפוקסקון הדגישו, כי "הבעיה של יחסי העבודה" התעוררה במפעל שאינו נמצא בניהולה. עם זאת, "אף על פי שזו לא חברה של פוקסקון, אנחנו שואפים שהספקיות שלנו יתמודדו עם בעיות של יחסי עבודה בצורה אחראית. משום כך ביקשנו מההנהלה לפעול בשיתוף עם העובדים והרשויות על מנת לטפל בבעיות שמעלים העובדים ולהבטיח תנאי עבודה ומחייה בסטנדרטים הגבוהים המצופים מחברה שמשתפת עמנו פעולה", נמסר מפוקסקון.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים