הממשלה מתכננת מעבר לענן, הקמת אתר DR והגברת שיתוף הפעולה עם השלטון המקומי

פרויקטים נוספים שמתכננת הממשלה השנה הם יצירת מנגנון להערכת עובדים במסגרת הרפורמה בנציבות שירות המדינה ומיפוי מאגרי מידע ממשלתיים ● הפרויקטים נחשפו בדבריה של כרמלה אבנר, ראשת מטה התיקשוב הממשלתי, בכנס החורף פורום C3 של אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע ברומא ● היא ציינה ש-"הממשלה רואה חשיבות רבה בהנגשת מידע למגזר העסקי, ועל כך נשים את הדגש בשנים הבאות"

הממשלה מתכננת ליישם במהלך השנה הקרובה ארכיטקטורת ענן, להרחיב את היישום של מרכבה, להקים אתר DR, להמשיך בפיתוח יישומים סלולריים לשירות האזרח ולגבש סטנדרטים לעבודה עם השלטון המקומי. התוכניות נחשפו בדבריה של כרמלה אבנר, ראשת מטה התיקשוב הממשלתי, שנאמרו בכנס החורף של פורום C3 של אנשים ומחשבים, שנערך בסוף השבוע ברומא.

פרויקטים נוספים אותם ציינה אבנר ככאלה שמתוכננים השנה הם יצירת מנגנון להערכת עובדים במסגרת הרפורמה בנציבות שירות המדינה ומיפוי מאגרי מידע ממשלתיים.

לדבריה, "הנושא המרכזי שעמד על הפרק השנה, ויעמוד על סדר היום של הממשלה בשנים הבאות, הוא השקת פלטפורמה מרכזית ליישומי סלולר והעלאה לאוויר של יישומים סלולריים ראשונים של משרדי הממשלה. התחום הזה מטופל על ידי יחידת מימשל זמין".

היא ציינה ש-"אחד היישומים שהעלינו במסגרת מימשל זמין הוא של שירות התשלומים הממשלתי". אבנר הוסיפה שבימים הראשונים לאחר העלאת היישום לאוויר נרשמו 13 אלף הורדות שלו. "אזרחים שקיבלו קנסות או היו צריכים לשלם אגרות עשו זאת בנוחות ובקלות בעזרת היישום, ולא היו צריכים לעמוד בתורים או להיצמד למחשב הנייח ולאינטרנט", אמרה אבנר. עוד היא ציינה, כי שירות התשלומים הממשלתי גבה אשתקד 19 מיליארד שקלים מאזרחים ששילמו באופן מקוון, בצורה זו או אחרת. "בשנה הבאה נשים דגש רחב מאוד על שיתוף מידע עם הציבור, ברבדים שונים", אמרה.

אבנר פירטה בדבריה אודות פרויקטים נוספים של מטה התיקשוב הממשלתי ומנתה ביניהם "השקת פלטפורמה לשיתוף הציבור ושולחנות עגולים וקידום פרויקטים לטובת הגשת מידע לציבור בתחום הנדל"ן, תחום חם מאוד כיום". היא ציינה ש-"המטה ערוך ומוכן לפתח וליישם שורה ארוכה של יישומים המבוססים על תעודת הזהות החכמה, אולם העיכובים הרבים שנוצרו בפרויקט לא מאפשרים לעשות זאת".

"מעבר לשיתוף מידע, אנחנו רואים חשיבות רבה בהנגשת מידע למגזר העסקי, ועל כך נשים את הדגש בשנים הבאות", הצהירה אבנר. "בין היתר, נוסיף כ-50 מאגרי מידע ממשלתיים לשימוש עסקים ואזרחים במסגרת Data Gov, נבחן מנגנונים לקידום רכש טכנולוגי חדשני מחברות קטנות ובינוניות ישראליות, שפועלות בארץ ובחו"ל, ונבנה פלטפורמות עבודה לשיתוף מידע עם השוק. המדיניות של הממשלה תהיה יצירת הלימה בין פרויקטי תיקשוב לצרכים העסקיים".

"אנחנו גם מתכננים לקדם עקרונות של מימשל פתוח לעסקים, שקיפות ודיווחיות; אחריותיות מוסדית; שיתוף ועידוד יזמויות; ושיפור יכולת לביצוע תהליכים עתירי רגולציה ובירוקרטיה, שיאפשרו לכל עסק להתחיל לפעול במהירות וללא חסמים", הוסיפה. "הממשלה מתכוונת ליישם בנושא הזה עקרונות שמקובלים גם בחו"ל, כמו זה של ארגון OCED, שמגדיר בדיוק כיצד מטפלים בתהליכים בעלי חשיבות גבוהה למגזר העסקי. בתחום הזה נפעל יחד עם מכון התקנים".

בדבריה התייחסה אבנר גם לתחום הסייבר ואמרה ש-"באופן טבעי, תחום זה עמד בשנה שעברה על סדר היום של מטה התיקשוב הממשלתי. עשינו בנושא הזה פעולות רבות לחיזוק שיתופי הפעולה עם מטה הסייבר, הממונה על המאגרים הביומטריים ורמו"ט".

תפקיד נוסף של המטה בו התקיימו אשתקד פעולות הוא, לדבריה, יצירת תיאום בין משרדי הממשלה ביישום תוכניות העבודה של המנמ"רים, יישום מימשל פתוח, שיפור השירות לציבור ומדידת רמת השירות בדו"ח שנתי מיוחד. "עד כה, הגדרנו את מקור הסמכות והסדרת ממשקי העבודה, בנינו תוכנית עבודה עם מנהל הרכש, לטיפול מקצועי ברכש טכנולוגי, יצרנו פלטפורמה לכתיבת הנחיות הממונה על התיקשוב הממשלתי, והגדרנו סטנדרטים מנחים בכל מה שקשור לאבטחת מידע, נגישות אתרי אינטרנט ועוד".

אבנר ציינה שהממשלה מבצעת בכל שנה 70 אלף הזמנות רכש עבור 73 משרדים ויחידות סמך וכן עבור 23 בתי חולים. כל אלה משרתים 68 אלף עובדים. היא סיכמה באמרה, כי "הממשלה רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה בין השוק האזרחי, החברות העסקיות וחברות המיחשוב לממשלה. שיתוף הפעולה הזה צריך לבוא לידי ביטוי בהעברת ידע ודיאלוג פורה עם הספקים בפורומים מקצועיים שונים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    משרדי הממשלה גם ככה ב"ענן"... אין צורך לעבור למשהו שכבר הם נמצאים בו...

אירועים קרובים