יהודה שקורי, חברת החשמל: "ה-IT אצלנו מעורב בכל התהליכים העסקיים"

"אין דו"ח ביקורת פנימי בו לא מצוין תפקידו של ה-IT בפרויקט או במתן השירות", אמר שקורי, סגן מנמ"ר החברה ● לדבריו, "המנמ"ר צריך למצב את עצמו כמי שמאפשר, והגורמים השונים בארגון צריכים לבקש ממנו לסייע להם להרים פרויקטים"

"ה-IT אצלנו מעורב בכל התהליכים העסקיים. אין דו"ח ביקורת פנימי בו לא מצוין תפקידו של ה-IT בפרויקט או במתן השירות", כך אמר יהודה שקורי, סגן מנמ"ר חברת החשמל.

שקורי דיבר במסגרת פאנל שנושאו "האג'נדה הטכנולוגית החברתית שתומלץ לממשלה הבאה". הפאנל התקיים במסגרת מפגש פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, C3, שנערך ברומא בסוף השבוע האחרון לציון 15 שנים להקמת הפורום. השתתפו במפגש יותר מ-150 מנמ"רים ונציגי ספקיות ה-IT והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בדבריו התייחס שקורי למנמ"רים החדשים של בנק הפועלים ובנק לאומי, צביקה נגן ודן ירושלמי (בהתאמה), ולעובדה שהם הגיעו מהפן העסקי ולא מהטכנולוגי, ואמר שהוא לא רואה בכך סימן מבשר רעות עבור מעמד המנמ"ר, או שהוא מגיע לתקרת זכוכית. הוא ציין, כי שני המנמ"רים הקודמים בחברת החשמל קודמו לאחר שסיימו את תפקידם זה וכי השלישי, שהיה לפניהם, היה למנכ"ל החברה.

עוד אמר שקורי, כי "המנמ"ר צריך למצב את עצמו כמי שמאפשר, והגורמים השונים בארגון צריכים לבקש ממנו לסייע להם להרים פרויקטים".

רויטל וייצמן, מנמ"רית נציבות שירות המדינה. צילום: פלי הנמרשקורי הוסיף, כי "העיריות, הממשלה וגופים גדולים דוגמת חברת החשמל, שניצבים כולם בפני האזרחים, לא מספיק 'מדברים' ביניהם. נדרשת עשייה משותפת תוך יצירת אחידות. אנחנו מפספסים את הלקוחות".

ניהול ההון האנושי בנציבות שירות המדינה
דוברת נוספת בפאנל הייתה רויטל וייצמן, מנמ"רית נציבות שירות המדינה. היא ציינה את הרפורמה שמתקיימת בימים אלה בשירות המדינה, בתחום ניהול ההון האנושי.

"מטרת הרפורמה היא לייעל את עבודת המשרדים ולשפר את השירות לאזרחים", אמרה. וייצמן ציינה ש-"בשלב הראשון, הנציבות נכנסת למערכת מרכב"ה והיא תטפל בהעצמת סמכויות למשרדי הממשלה, כמו גם ביצירת מערכת BI, עם דגש על תהליכי בקרה. כמו כן, מתוכננת שיתופיות מבוססת ממשל זמין, אולם הממשלה צריכה לתקצב את זה".

ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: פלי הנמר"אנחנו לא אחראים על הטמעה בכל משרד", אמרה וציינה, כי "לא היו בעיות בעת ההטמעה במרכבה ו-HR נכנס לכל משרדי הממשלה".

"צפוי מפנה בקשר בין ה-IT הממשלתי למוניציפלי"
ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, ציין ש-"כבר כמה שנים אנו מנסים להגביר את שיתוף הפעולה בין ה-IT הממשלתי לזה המוניציפלי. 2013 צפויה להיות שנת מפנה בתחום, כי ממשל זמין נמצא בשלטון המקומי".

לדברי ד"ר קפליוק, "אנחנו רוצים שתהיה לתושב ישות אחת שתתנהל בשלושה תחומים: שיתוף תשתיתי בין ממשל זמין לממשל המקומי, שיתוף אתרי אינטרנט כדי לצמצם את מספר האתרים אליהם נכנס האזרח על מנת לקבל שירות, ושיתוף מערכות מידע שהן זהות בשלטון הממשלתי ובשלטון המקומי". הוא סיים בציינו, כי מתקיים שיתוף פעולה הדוק בתחום מול משרד הרווחה.

אירועים קרובים