תזכורת מאינסטגרם: השינויים במדיניות עומדים להיכנס לתוקף השבוע

המשתמשים בשירות שיתוף התמונות, שנרכש באחרונה על ידי פייסבוק, קיבלו דואר אלקטרוני שמתזכר אותם על השינויים ● עם פרסום המדיניות החדשה נטען שהחברה מתכוונת למכור תמונות שמעלים גולשים למפרסמים, אולם מנכ"ל ומייסד אינסטגרם הכחיש זאת

חדה ומפורטת. אינסטגרם

משתמשי אינסטגרם (Instagram), שירות שיתוף התמונות שנמצא בבעלות פייסבוק (Facebook), קיבלו בימים האחרונים הודעות תזכורת בדואר האלקטרוני על כך שהשינויים במדיניות נכנסים השבוע לתוקף. התזכורת לא כללה מידע חדש על השינויים במדיניות, שעוררו בתחילה תרעומת רבה בקרב המשתמשים. בעקבות המחאות מיהר קווין סיסטרום, המייסד והמנכ"ל של אינסטגרם, להבהיר שבניגוד לרושם שנוצר, אין בכוונת החברה למכור תמונות של המשתמשים למפרסמים.

הסערה החלה במהלך דצמבר האחרון, כאשר הודיעה אינסטרגם על מדיניות קניין רוחני חדשה שתקנה לה זכויות תמידיות למכור תמונות של משתמשים ללא תשלום, ואף בלי להודיע על כך. על פי אותה המדיניות, יש לאינסטרגם זכויות תמידיות להחזיק תחת רישיון תמונות שפורסמו באתר ולאפשר שימוש בהן על ידי חברות וארגונים, כולל לצרכי פרסום – מה שיהפוך את אינסטגרם לסוכנות התמונות הגדולה בעולם.

ימים ספורים לאחר מכן התנצלה אינסטגרם בפני המשתמשים על "הנוסח המטעה", לדבריה, של תנאי השימוש. בהודעה שפרסם בבלוג, הבטיח קווין סיסטרום, מנכ"ל אינסטגרם, כי בחברה שוקדים על "נוסח מעודכן", והוסיף כי "מאז שביצענו את השינויים הובהר לנו היטב שמשתמשים רבים חשים בלבול ותוהים מה משמעותם של השינויים".

עוד פירט המנכ"ל סיסטרום, כי באינסטגרם לא מבקשים לעצמם את הבעלות על התמונות של המשתמשים, וכי המשתמשים יכולים להגדיר את התמונות כפרטיות כך שהן לא יוצגו לציבור גם על פי התנאים החדשים. יצוין, כי הודעה זו פורסמה לאחר 24 שעות של שתיקה, שבהן לא זכו המשתמשים למענה על התהיות שהועלו ביחס לתנאי השימוש החדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים