הערכה: הקיצוצים בהזמנות הרכיבים אינם מצביעים בהכרח על ירידה בפופולריות של מכשירי iPhone

על פי חברת המחקר DisplaySearch, הקיצוצים בהזמנות אמנם ישפיעו על מספר המכשירים שימכרו, אולם נראה שצפי המכירות המקורי היה מלכתחילה גבוה מדי ● "היקף ההזמנות לרבעון הרביעי עמד על 61 מיליון יחידות, כך שגם אם הוא הופחת, עדיין מדובר בהיקף גבוה מאוד", פרסמה החברה

הדיווחים על קיצוצים שביצעה אפל (Apple) בהזמנות של רכיבים דוגמת צגים מהספקיות באסיה אמנם נכונים, והם אכן ישפיעו על מספר המכשירים שיימכרו בפועל, אולם הדבר אינו מצביע בהכרח על ירידה בביקוש למכשירים מתוצרת אפל – כך טוענים בחברת המחקר DisplaySearch.

"שמענו לראשונה על הקיצוצים לקראת סוף השנה", אמר פול סמנזה, סגן נשיא בכיר בחברת המחקר. לדבריו, "היקף ההזמנות לרבעון הרביעי היה גבוה מאוד מלכתחילה, 61 מיליון יחידות, כך שגם אם הוא הופחת, עדיין מדובר בהיקף גבוה מאוד. ייתכן מאוד שהיקף ההזמנות היה פשוט גבוה מדי, ולא ניתן היה לעמוד בו". יצוין, כי תחזית המכירות של DisplaySearch הופחתו מ-57 מיליון יחידות, על פי התחזית המקורית לרבעון הראשון, ל-33 מיליון עד 42 מיליון יחידות.

על פי ידיעה שהופיעה ביום ב' בעיתון היפני Nikkei, קיצצה ענקית הטכנולוגיה בשיעור חד את היקף הרכישה של צגי LCD, מספקיות דוגמת שארפ (Sharp) ו-Japan Display. הדיווח ביפן הגיע על רקע המשך העלייה בנתח השוק של מכשירים מתחרים דוגמת אלה של סמסונג (Samsung), המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

מהדיווח ביפן עולה, כי באפל הורו ל-Japan Display להפחית את היקף הייצור של צגים בחודשים ינואר עד מרץ 2013 לכמחצית מהיקף ההזמנה המקורי, שעמד על כ-65 מיליון יחידות. עקב כך תרד תפוקת המפעל של החברה בדרום מערב יפן, בו השקיעה אפל סכומי עתק, לשיעור של כ-80% מהתפוקה בחודשים אוקטובר עד דצמבר. במקביל, במפעל הייעודי של שארפ, בו מיוצרים צגי LCD למכשירי iPhone 5, תרד התפוקה בחודשים ינואר ופברואר בשיעור של כ-40%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים