אפי קוטק, נס: "נממש את חזונו של בן גוריון ונהפוך את באר שבע למטרופולין ולמעצמת היי-טק"

"בן גוריון אמר שהעתיד של ישראל הוא הפיתוח של הנגב, ואנחנו מסייעים למימוש החזון שלו", אמר קוטק, נשיא נס ישראל ● הוא ציין שמרכז הפיתוח של החברה יוקם בבאר שבע ושהיא עתידה להפעיל בבירת הנגב את המסלקה הפנסיונית שלה ● לדבריו, המרכז, שמוקם בימים אלה בפארק ההיי-טק החדש של באר שבע, יהיה המעבדה העשירית בעולם של נס

"נס תממש את חזונו של בן גוריון ותסייע בהפיכת באר שבע למטרופולין ולמעצמת היי-טק", כך אמר אפי קוטק, נשיא נס ישראל. לדבריו, "מוקד שירות הלקוחות של המסלקה הפנסיונית וחלק ניכר מצוות הפיתוח שלנו יפעלו ממרכז הפיתוח של נס באר שבע".

קוטק דיבר בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, שנערך ביום ה' האחרון במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. לכנס הגיעו יותר מ-900 משתתפים והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

לדברי קוטק, "בין הפעילויות השונות של המסלקה הפנסיונית שיפעלו ממרכז הפיתוח של נס בבאר שבע, המוקם בימים אלה, יהיו מוקד שירות הלקוחות של המסלקה, חלק ניכר מצוות הפיתוח וחטיבת התפעול. בעתיד יתווספו למרכז בבירת הנגב פעילויות נוספות". קוטק ציין שההחלטה להעביר חלק מהפעילויות לבאר שבע הינה חלק מחזונה של נס לסייע בפיתוח הנגב ולבסס את האזור כמרכז היי-טק.

לדבריו, "בן גוריון אמר שהעתיד של ישראל הוא הפיתוח של הנגב, ואנחנו מסייעים למימוש החזון שלו. באר שבע צומחת במהירות והיא הולכת להיות מטרופולין. 50% מהתושבים בה הם מתחת לגיל 34, יש בה מוסדות אקדמיים, העיר היא היצואנית מספר 1 של מהנדסים. הצבנו לעצמנו יעד של 450 עובדים במקום ואני רוצה שמספרם יהיה גבוה יותר. המדינה תעזור לנו לגייס עוד אנשים. נהיה חלק מתעשייה שהמחשב הוא מרכיב דומיננטי בה, כמו הבנקים".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

מרכז המו"פ בבאר שבע, המוקם בימים אלה בפארק ההיי-טק החדש ואשר ייפתח ביולי יהיה המעבדה העשירית בעולם של החברה, ציין קוטק. הוא הוסיף שנס ישראל היא אחת מארבעת המרכזים העולמיים של נס טכנולוגיות. מספר עובדי החברה העולמית עומד על כ-7,000, ויש לה פעילויות בצפון אמריקה, אירופה, הודו וכאמור, ישראל. הוא אמר על נס שהיא "מספקת שירותים ופתרונות במודל גלובלי המשלב בין שירותי Offshore ,Nearshore וצוותים מקומיים".

"המו"פ מהווה מחצית מפעילות החברה, ומונה 3,400 עובדים", ציין קוטק. הוא הסביר, כי "סביב מעבדות הפיתוח יש סביבה עסקית עוטפת, פיתוח מוצר, מתודולוגיה שתומכת בפיתוח המוצר, ניהול רמת שירות (SLA), ניהול מעבדות מרחוק והכי חשוב – העברת ידע ממקום למקום מבלי לאבד אותו בדרך".

רון אשר, דירקטור, מנהל פיתוח עולמי של מערכות XIV ומנהל מרכז המו"פ של המערכות והטכנולוגיה של יבמ בישראל. צילום: קובי קנטורהיבטים נוספים אותם ציין קוטק הם "יכולת לשמר את ההון האנושי ויכולת לספק פתרון גמיש, שיודע לגדול עם הלקוחות הגדלים. כאשר מחברים את הכול ביחד מתקבל הערך המוסף שלנו".

הטכנולוגיות הישראליות שרכשה יבמ
רון אשר, דירקטור, מנהל פיתוח עולמי של מערכות XIV ומנהל מרכז המו"פ של המערכות והטכנולוגיה של יבמ (IBM) בישראל, הציג בדבריו בכנס את השתלבות הטכנולוגיות הישראליות שרכש הענק הכחול.

"יבמ ביצעה הרבה רכישות בכלל ובישראל בפרט", ציין אשר. הוא תיאר שלוש מהן שביצע הענק הכחול בארץ. הראשונה היא רכישה בולטת שהתבצעה באפריל 2008, אז קנתה יבמ את דיליג'נט, שעסקה בפתרונות למניעת שכפול מידע, תמורת 165 מיליון דולרים. "הייתי סמנכ"ל הפיתוח של דיליג'נט", אמר. "פיתחנו מוצר למניעת שכפול מידע, דה-דופליקציה. בדרך זו ניתן להקטין את המידע המאוחסן פי 20. הקמנו את דיליג'נט כחברה שמתמקדת בשווקים בארצות הברית ובאירופה". הוא הוסיף ש-"תהליך המשא ומתן והבדיקה בטרם רכישה ארך 14 חודשים. לאחר הרכישה, השינוי היה מאוד מהותי עבורנו. בחברה כיבמ צריך הרבה תיאום. זה לא טריוויאלי והיה מנוגד לאופי שלנו".

רכישה נוספת אותה ציין אשר בוצעה ביולי 2010, אז קנתה יבמ את סטורווייז (Storwize), שפועלת בתחום האחסון, בעסקה שהיקפה נאמד ב-140 מיליון דולרים. החברה מספקת פתרונות לדחיסת מידע, ביחס דחיסה של עד 90%. "במקרה זה", אמר אשר, "הייתי בצד של הרוכשת, וזו תחושה מעט אחרת. אני זה שהוביל את תהליך הבדיקה בטרם הרכישה. הטכנולוגיה של סטורווייז נחשבת לאחת הטובות ביותר בתחומה".

בנוסף, הוא ציין את רכישת XIV הישראלית על ידי יבמ, שבוצעה בסוף 2007. XIV מפתחת מערכות איחסון מבוססות מיחשוב גריד, תמורת כ-300 מיליון דולרים. "כשבאתי אליה היא פעלה כיחידה עצמאית", אמר, "והמשימה שלי הייתה למזג את הפעילות שלה עם יבמ הגדולה. היו לה כבר 150 התקנות של המערכות שלה והיה צריך לעשות את המיזוג תוך כדי תנועה". אשר סיכם באמרו, כי "הייתי מתווך בין החלק הישראלי לבין החלק הבינלאומי. אנחנו ממשיכים לעבוד, מוציאים גרסה שלישית למוצר ומגדילים את בסיס הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים