גוגל: על האנליסטים בוול סטריט לתקן התחזיות

ענקית החיפוש מבקשת מאנליסטים, בצעד נדיר, לתקן את הערכותיהם, זאת משום שלטענתה יש לקחת בחשבון בתוצאות גם את המכירה של פעילות Motorola Home, בסכום של 2.35 מיליארד דולרים ● "מרבית האנליסטים שעוקבים אחרי גוגל בוול סטריט לא לקחו בחשבון את העובדה שיש לרשום את Motorola Home כפעילות שנפסקה", כתב ברט קליניקוס - החשב של גוגל, בבלוג החברה

גוגל (Google) פרסמה בצעד נדיר ביום ו' האחרון הודעה, לפיה על האנליסטים בוול סטריט לתקן את הערכותיהם ביחס לתוצאות הכספיות שלה ברבעון הרביעי. זאת, משום שלטענתם יש לקחת בחשבון בתוצאות, שיפורסמו ביום ג' השבוע, גם את המכירה של פעילות Motorola Home, בסכום של 2.35 מיליארד דולרים.

על פי כללי החשבונאות הנהוגים בארצות הברית, יש להציג את המכירה בנפרד מתוצאות הפעילות השוטפת, הסביר ברנט קליניקוס – החשב של גוגל, בהודעה שפרסם בסוף השבוע האחרון בבלוג קשרי משקיעים של החברה. "מרבית האנליסטים שעוקבים אחרי גוגל בוול סטריט לא לקחו בחשבון את העובדה שיש לרשום את Motorola Home כפעילות שנפסקה", כתב קליניקוס.

על פי סקר של Thomson Reuters, אם לוקחים בחשבון את המכירה של פעילות Motorola Home, יתכן שההכנסות של גוגל ברבעון הרביעי יהיו נמוכות מההערכה הרווחת בקרב האנליסטים, שעומדת כיום על 12.34 מיליארד דולרים. אהרון קסלר, אנליסט מ-Raymond James, ציין שהוא דווקא לקח בחשבון את השפעות המכירה של Motorola Home, השפעות אותן הוא מעריך בכ-900 מיליון דולרים. "מה שהם אומרים הוא שהנתון הסופי יהיה נמוך ממה שמרבית האנליסטים העריכו ביחס לרבעון הרביעי", הסביר קסלר.

אירועים קרובים