בארה"ב מזהירים: האיום המקוון מצד איראן גובר

איראן שדרגה את יכולותיה המקוונות, כלקח מהפגיעה מתוכנת הריגול סטוקסנט ב-2010, והאיום שהיא מציבה על ארה"ב גדול יותר מבעבר – כך מזהיר וויליאם שלטון, גנרל מחיל האוויר האמריקני ● לדבריו, "איראן מפתחת יכולת שאי אפשר להתעלם ממנה, ובמשך השנים רק יגבר האיום הפוטנציאלי מצדה על ארה"ב"

כלקח מהפגיעה שספגה מתוכנת הריגול סטוקסנט (Stuxnet) בשנת 2010, בעיקר בכור הגרעיני בנתנז שבאיראן, שדרגה הרפובליקה האיסלאמית את יכולותיה המקוונות, וכיום האיום שהיא מציבה על ארצות הברית גדול יותר – כך מזהיר הגנרל וויליאם שלטון מחיל האוויר האמריקני.

שלטון, המופקד על הפעילות המקוונת בפיקוד של חיל האוויר של ארצות הברית, ציין כי הוא חושש למסור מידע רב מדי לעיתונאים. עם זאת, הדגיש שלטון, כי האיום שמציבה איראן על ארצות הברית גובר. "אינני יכול להרחיב על המצב באיראן, אך ברור שהם הגיבו לאירוע בנתנז. הם מפתחים יכולת שאי אפשר להתעלם ממנה, ובמשך השנים רק יגבר האיום הפוטנציאלי מצידם על ארצות הברית", אמר הגנרל.

בשנה האחרונה הואשמה איראן בשורה של מתקפות מקוונות בארצות הברית, ובכלל זה על בנקים. על פי סוכנות הידיעות של איראן, אמר בשבוע שעבר הבריגדיר גנרל אחמד רזה פורדסטן, כי "הצטיידנו במערכות של לוחמה אלקטרונית על מנת שנוכל לא רק להגן על עצמנו, אלא גם לשבש את מערכות התקשורת של האויב".

חיל האוויר של ארצות הברית תגבר בשנה האחרונה את הכוחות המקוונים באלף חיילים נוספים, שנוספו ל-6,000 החיילים הקיימים. שלטון קרא להגדיל את ההשקעה בפעילות המקוונת, אם כי ספק אם באווירת הקיצוצים הנוכחית בוושינגטון ייענו לבקשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים