יאיר שמיר, הליכוד ביתנו: "השמיים מתקדרים על ההיי-טק – והטיפוח שלו הוא משימה לאומית"

ההיי-טק במצב לא טוב, אומר שמיר, המועמד במקום הרביעי ברשימת הליכוד ביתנו לכנסת, אולם מביע אופטימיות: "עם התושייה והבגרות שיש בתעשייה - נעשה משהו" ● לשם כך, הוא קורא לפוליטיקאים לראות גם את העבודה הקשה של אנשי התעשייה ולמנות "סגן שר במשרד האוצר שיעסוק בהיי-טק, לטובת הענף והמדינה"

"ההיי-טק הוא ענף חוצה שורות. אחת המשימות הלאומיות היא לטפח את התעשייה הזו, כי רק עצמאות כלכלית תאפשר לעם לקבוע את גורלו. לשם כך, דרוש שיהיה סגן שר במשרד האוצר שיעסוק בהיי-טק, לטובת הענף והמדינה", כך אמר יאיר שמיר, מועמד במקום הרביעי לכנסת מטעם הליכוד ביתנו.

שמיר, שמשמש גם כיושב ראש ושותף בקרן קאטליסט, דיבר בכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, שנערך ביום ה' האחרון במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. לכנס הגיעו יותר מ-900 משתתפים והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

"הגעתי למסקנה בצורך בעצמאות כלכלית ב-1987, לאחר שבוטל פרויקט הלביא", אמר שמיר. "אז התחיל פרק ההיי-טק בחיי, בן 25 שנים, לאחר 25 שנים בצה"ל. הייתי מנכ"ל חברה גדולה, מנכ"ל חברה קטנה ויושב ראש קרנות הון. עד היום אני פעיל בתחום קרנות הון-הסיכון".

"אני רואה את השמיים מתקדרים על ההיי-טק, אבל עם התושייה והבגרות שיש בתעשייה – נעשה משהו", ציין. "הצרה היא שההיי-טק אף פעם לא הגיע לפוליטיקה. עלינו לממשלה, אני, אלישע ינאי והאחים יהודה וזוהר זיסאפל, ודרכנו לא צלחה. הפוליטיקאים רואים רק כותרות על אקזיטים, לא את הכישלונות ולא את העבודה הקשה".

הוא קרא "לקדם פעילות דוגמת קרנות יוזמה או תנופה, שתביא להשקעות בארץ. נדרש מימון חיצוני לתעשייה, כי אי אפשר לבנות על המדינה. צריך להביא למצב שאנשים ישקיעו בענף למשך עשור, עד שיראו בחזרה את הפירות. יש לטפל בסטארט-אפים בשלב הראשוני, הסיד, שלהם ולסייע להם לצמוח. אתגר נוסף הוא טיפול בבעיית כוח האדם בענף – כמות ואיכות. חסרים מקצועות תומכים לענף, למשל מסגרים. חייבים לשכלל. כמו כן, יש לטפל ולראות מה עושים בהיבט החברתי, עם בוגרי היי-טק בני 45-50, שפתאום מוצאים עצמם מובטלים ונטולי פנסיה. זו חובה מוסרית. יש להם עבר מפואר ועתיד ריק, שיביא לכך שבניהם ובנותיהם לא ירצו לפנות לתחום. צריך לתעל אותם להיות מדריכים ומורים בתחום".

"אשתדל לדחוף את הנושא בקדנציה הקרובה", הבטיח שמיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים