תוכן שיווקי

לקראת אירוע | Business Objects: הבינה החדשה בפתרונות SAP בחברת החשמל

20/01/2013 15:17

באוקטובר 2007 רכשה ענקית התוכנה הגרמנית SAP, את חברת Business Objects, המתמחה בתחום ה-BI. רכישה זו נועדה לחזק את הקשר בין פתרונות SAP למערכת ה-BI המתקדמת של Business Objects.

חברת החשמל לישראל היתה בין הארגונים הראשונים בישראל שבחנו מקרוב ויישמו את החיבוריות הזו שבין פתרון SAP BW לביזנס אובג'קטס. "עוד לפני עידן פתרון SAP היו לנו בחברת חשמל אלפי משתמשי ביזנס אובג'קטס כך שהכלי היה פופולרי, מוכר ושימושי בחברה", מספר יהודה שקורי, סגן מנהל  אמ"ת בחברת החשמל. "עבדנו לפי המתכונת המקובלת של בנית עולמות שונים, והמשתמשים יכלו להפיק דוחות מותאמים על פי צרכיהם. כאשר נכנסו פתרונות SAP לשימוש בחברת החשמל לפני מספר שנים פתרונות SAP ופתרונות הבינה העסקית של ביזנס אובג'קטס לא דיברו ביניהם. משתמשי SAP יכלו לקבל דוחות מתוך מערכת ה-BW שב-SAP – דוחות קבועים ומוכנים בנושאים המבוקשים ביותר. המשתמשים שרצו לעבוד על מערכת ביזנס אובג'קטס בשל יכולתה להפיק דוחות נוספים ולהעמיק במחקר ובניתוח שאבו את הנתונים בנפרד מן ה-SAP והעבירו לביזנס אובג'קטס. כתוצאה מכך נוצר לחץ במערכת, כי נוצרו כפילויות. נאלצנו לשכפל נתונים מסביבה לסביבה על מנת לנתח נתונים מתוך ה-ERP".

"ההכרזה על החיבור העסקי בין SAP לבין ביזנס אובג'קטס היתה עבורנו בשורה טובה. צוות חברת החשמל יחד עם חברת מטריקס ובסיוע SAP ישראל התחילו בתהליך של חיבור בין פתרונות SAP לביזנס אובג'קטס וחיבור ממשקים בין שני הפתרונות. לאחר כמה קשיים בדרך, אך עם דבקות במטרה מצד SAP ומטריקס הצלחנו להיות הארגון הראשון בישראל שמחבר בין שני הפתרונות. כעת יכולים משתמשים לקבל יותר יכולות של חילול דוחות בהתאמה אישית ועבור רבים מעובדי החברה שהכירו ומכירים היטב את ביזנס אובג'קטס היתה זו הזדמנות לעבוד עם כלי מוכר, גמיש, קל ביצירת הגדרות, נוח ובעל עושר מידע".

חברת החשמללדברי מינה וייס, מנהלת תחום BW ב-SAP, "היתרון הגדול מבחינתנו לאחר פרוייקט החיבור בין המערכות היא היכולת התחברות הטבעית בין SAP לביזנס אובג'קטס. עד כה סיפקנו ואנו ממשיכים לספק דוחות מוכנים למשתמשי ה-SAP  באמצעות ה-BW, אך יש משתמשים שהדוחות המוכנים אינם מספיקים להם והם מבקשים כלי שיאפשר להם את היכולת להפיק דוחות ולבצע פעולות ניתוח מעמיקות יותר. יתרון נוסף שאנו מקבלים הוא בהורדת חוסר היעילות של כפילות המידע בשתי המערכות והעברת המידע. איחוד הנתונים למערכת אחת מעלה את אמינות הנתונים ומקטין סיכויי טעות כיוון שהעבודה היא על אותו בסיס הנתונים. בנוסף, גם ההרשאות אינן כפולות יותר וכעת ניתן לעבוד על שתי המערכות עם אותו מנגנון הרשאות".

באילו עולמות תוכן אתם עובדים עם ה-BI?
וייס: הקמנו עולמות מגוונים בתחום האחזקה והלוגיסטיקה. אנו יכולים לבצע ניתוחים חכמים ולהתייעל בתחומים שונים כמו: תפעול תחנות הכוח, תחנות המישנה, רכש, מלאי, קטלוגים, דרישות רכש, משאבי אנוש ועוד.

לדברי בעז גודוביץ, מנהל תחום ביזנס אובג'קטס בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, "יש חשיבות רבה לכך שחברת החשמל בחרו ליישם את טכנולוגית ביזנס אובג'קטס יחד עם SAP והם עובדים כך כבר תקופה ארוכה".

שמוליק סיטון, מנהל תחום BI ב-SAP ישראל: "חברת החשמל לישראל היא מהחברות המובילות בארץ ואפילו בעולם בכל הנוגע לאימוץ טכנולוגיות מחשוב מתקדמות. אנו קוראים לארגונים נוספים בישראל לאמץ גישה זו, שכן יש לנו בארץ מרכז ידע מצוין שבכוחו למנף את הישגיהן של חברות ישראליות על ידי שימוש בטכנולוגיה עולמית".

אירועים קרובים