דיווחים: דל תימכר כבר השבוע ב-22 מיליארד דולרים ותהפוך לפרטית

הסיבה העיקרית לרכישה, על פי הדיווחים, היא כתוצאה מהמשבר הגואה בשוק ה-PC, אשר מאלץ את אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם לעבור שינוי - מיצרנית מיחשוב, לספקית שירותי IT ● אם אכן תצא העסקה לפועל, תהיה זו ההשתלטות הממונפת הגדולה ביותר מאז משבר הבנקאות של שנת 2007

ענקית המיחשוב דל (Dell) צפויה להימכר כבר השבוע, תמורת סכום הנע סביב 22 מיליארד דולרים, ולהפוך לחברה בבעלות פרטית – כך מדווחים סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) והעיתון הבריטי גרדיאן (Guardian). הסיבה העיקרית לרכישה, על פי הדיווחים, היא כתוצאה מהמשבר הגואה בשוק ה-PC, אשר מאלץ את אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם לעבור שינוי – מיצרנית מיחשוב, לספקית שירותי IT.

דיווחים ראשונים על המגעים לרכישה פורסמו כבר לפני ימים אחדים. את הרכישה מובילה קרן ההשקעות הפרטית Silver Lake מול מייקל דל – מייסד ומנכ"ל החברה. אם אכן תצא העסקה לפועל, תהיה זו ההשתלטות הממונפת הגדולה ביותר מאז משבר הבנקאות של שנת 2007.

מספר המחשבים האישיים שמסרה דל בשנה שעברה הצטמצם ב-12%, ושווי השוק שלה פחת בשליש. אולם, הבעיה אינה רק של דל, כי אם של כלל התעשייה: משלוחי כל היצרנים צומצמו בשנת 2012, על חשבון הגידול ההולך וצומח במכירות טאבלטים וטלפונים חכמים.

"בעוד שפעם דמיינו עולם שבו למשתמשים יהיו גם מחשב וגם טאבלט, הרי שבפועל רובם ייוותרו רק עם טאבלט", אמר מיקאקו קיטאגאווה, אנליסט בגרטנר (Gartner). "רוב הקונים לא יחליפו את המחשב האישי המשני שבבית, אלא יעבדו עימו עד שיחדל לעבוד".

המחשבים האישים מהווים 70% מההכנסות של דל ויותר ממחצית מרווחיה. על פי האנליסטים, אם היא רוצה לשרוד, היא חייבת להסיט את התלות שלה במגזר המחשבים הניידים, ולהתמקד בשירותים העסקיים, שם שולי הרווח גדולים יותר מאשר בחומרה. כך, ציינו האנליסטים, "עליה להידמות ל-יבמ (IBM) המצליחה, העוסקת בהטמעת וניהול שרתים, תוכנות בענן וציוד לדטה-סנטר".

מייקל דל הקים את יצרנית המחשבים האישיים השלישית בגודלה בעולם, בשנת 1984, והוא מחזיק כיום 16% ממניות החברה. אנליסטים ציינו, כי הרצון שלו להופכה לפרטית נובע מהאמונה שהשינוי שתעבור החברה יהיה טוב יותר "מאחורי הדלתיים הסגורות של Silver Lake", לדבריהם.

"הרציונל למהלך נובע מהתחושות הפסימיות כלפי עסקי ה-PC", כתב טוני סקונאגי, אנליסט ב-Bernstein Research. "נראה שמייקל דל מוכן להמר כי האסטרטגיה הארגונית שלו תצליח מאוד. העסקה היא אפשרית, והיא תהיה אחת מעסקות ה-LBO (רכישות ממונפות, Leveraged Buyouts) הגדולות בהיסטוריה".

על מנת לרכוש את דל, גייסה Silver Lake מימון של 15 מיליארד דולרים מלפחות ארבעה בנקים: קרדיט סוויס (Credit Suisse Group), רויאל בנק אוף קנדה (Royal Bank of Canada), ברקליס (Barclays) ובנק אוף אמריקה (Bank of America).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים