ז'ק בושון, EMC: "הענן יעשה מהפכה ל-IT כמו שהחשמל עשה לתעשייה המסורתית"

"כמו שבמאה ה-19 נוצרה מהפכה שהביאה לשינוי כל דרך הפעולה של הצרכנים, כך יקרה בשנתיים-שלוש הקרובות למערכי ה-IT הארגוניים, עם הטמעה של יותר ויותר ענני מיחשוב", אמר בושון, סגן נשיא EMC לאזור מערב אירופה, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "הענן יביא לצריכה קלה יותר ויעילה יותר של משאבי מיחשוב, ובעיקר יאפשר למנמ"רים, שתקציבם נותר שטוח או הולך וקטן, לספק יותר שירותים ויישומים בפחות עלויות, תוך צמצום הוצאות התחזוקה"

"במאה ה-19, חוואים ויצרנים קטנים יצרו לעצמם את האנרגיה הדרושה להם. עם הפיכת החשמל למוצר צרכני נפוץ נוצרה מהפכה שהביאה לשינוי כל דרך הפעולה של הצרכנים. כך יקרה בשנתיים-שלוש הקרובות למערכי ה-IT הארגוניים, עם הטמעה של יותר ויותר ענני מיחשוב", כך אמר ז'ק בושון, סגן נשיא EMC לאזור מערב אירופה, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדברי בושון, שביקר השבוע בארץ, "היכולת לקבל את החשמל מהתקע עם שקע שינתה את כללי המשחק. היצרנים הקטנים והחוואים לא נדרשו להשקיע משאבים ביצירת אנרגיה. כך יקרה גם עם מיחשוב ענן: כיום, 65% מתקציבי ה-IT שלהם הם לטובת השארת 'האור דלוק', קרי – תחזוקה. הענן יביא לצריכה קלה יותר ויעילה יותר של משאבי מיחשוב, ובעיקר יאפשר למנמ"רים, שתקציבם נותר שטוח או הולך וקטן, לספק יותר שירותים ויישומים בפחות עלויות, תוך צמצום הוצאות התחזוקה". הוא אמר שהדבר נכון פחות למגזרים בהם המידע הוא הליבה העסקית, דוגמת חברות טלקום ומוסדות פיננסיים.

"מיחשוב הענן מהווה קודקוד אחד במשולש ה-IT העתידי", ציין. "השני הוא האמון שלספקיות ה-IT, ספקיות השירות וספקיות האירוח תהיה משימה קשה וחשובה, של יצירת אמון אצל הלקוחות הארגוניים, כדי שהם יחושו ביטחון להפקיד את הנכס הארגוני היקר להם, המידע, מחוץ לביתם. זה דורש הצפנה ואבטחת מידע ברמה גבוהה, עם גיבויים והמשכיות עסקית. הקודקוד השלישי הוא הצורך לטפל ב-Big Data בזמן אמת, עם Analytics – ניתוח צופה פני עתיד. לכן רכשנו את גרינפלאם (Greenplum). ניתוח כזה יכול להביא לכך שארגונים, למשל ספקיות טלקום או כבלים, יצליחו למנוע נטישת לקוחות בצורה הרבה יותר אפקטיבית. כך, לדוגמה, פרוקטר אנד גמבל (Procter & Gamble) משתמשת במוצרים שלנו לניתוח נתונים מהמדיה החברתית וליצירת קמפיינים מותאמים אישית, בין היתר ללקוחות שנולדו להם תינוקות ולכן זקוקים לחיתולים".

איך תיראה צריכת המיחשוב של מערכי ה-IT בעתיד?
"אצל ארגוני SMB, בתוך 10 שנים יהיה כל מערך המיחשוב שלהם מבוסס ענן, כי לא כדאי להם לקיים מערך IT משלהם. הלקוחות הגדולים ינועו אף הם לענן, אבל בחלקים, במתינות. יהיו הרבה מודלים של עננים בני כלאיים, המשלבים בין הפרטי לציבורי, ובין אירוחים בצורות שונות אצל ספקי שירות, דוגמת בזק בינלאומי בישראל.

כך, לדוגמה, Sandoz, חברת הפארמה השלישית בגודלה בעולם ויצרנית התרופות הגנריות השנייה בגודלה בעולם. הייתה למערך ה-IT שלה בעיה בקצב אספקת היישומים והשירותים ובנוסף, רק 10% מהשרתים שלה היו וירטואליים. היא הטמיעה את מערכת VBlock, שהיא פרי שיתוף הפעולה שלנו עם סיסקו (Cisco) ו-VMware. המערכת הזאת כוללת מרכז נתונים, וירטואליזציה ומערכות אחסון ורישות.

תשתית הענן של Sandoz הביאה לכך שהיא שינתה את התהליכים והחזירה אליה שירותים ויישומים שקודם לכן היו במיקור-חוץ. יש לה עשרות אלפי משתמשים ובדרך זו היא הפכה להיות זריזה ויעילה יותר, חסכה בתקציבי תחזוקה וקיצרה את זמן ההגעה לשוק של שירותים ויישומים חדשים פי 2.5".

כיצד אתה רואה את התחרות בשוק הישראלי?
"EMC הגדילה בישראל את הפער בינה ובין מתחרותיה. על פי נתונים שפרסמה IDC בנוגע לרבעון השלישי של 2012, נתח השוק שלנו בשוק הישראלי עומד על 43.1%. נתח השוק של נט-אפ (NetApp), שהיא המתחרה העיקרית שלנו בארץ, ירד ועומד על 26.4%. שלישית נמצאת יבמ (IBM), עם 8.2%. הצוות של הסניף הישראלי, בראשותו של דני נויברגר, עושה עבודה טובה, ואני מצפה ממנו להמשיך ולהגדיל את הפער מול המתחרות. אני גם מעריך שזה מה שיקרה בפועל".

וכיצד התחרות בעולם?
"זה משתנה ממדינה למדינה. לנט-אפ, למשל, אין פתרון כולל לאחסון, אלא נקודתי, וזה משפיע עליה, כי לקוחות רוצים פתרון אחסון כולל, מחברה אחת. בספרד ובאיטליה יש התבססות רבה על מיקור-חוץ ולכן, שם התחרות שלנו היא מול יבמ. בארצות הנורדיות – התחרות היא מול היטאצ'י (Hitachi). יש מתחרה אחת שאני עצוב לגביה, אבל אוהב לדבר עליה: HP. היא פשוט לא נערכה נכון אל מול המגמות בעולם האיחסון והשוק אומר את דברו לגביה: נתח השוק שלה בעולם האחסון הולך ומתכווץ בכל המדינות. אין לה מענה לאחסון ביניים".

"אנחנו חשים את המגמה לפיה לקוחות ארגוניים פונים לספקי אירוח ושירות וצורכים חלקים נרחבים מהאחסון בתצורת שירות", סיכם בושון. "יש לנו מענה למגמה זו, בשיתוף פעולה עם ספקיות אירוח ודטה סנטר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים