ברנד היינולד, סגן נשיא CeBIT: "המיתון לא השפיע על התערוכה"

"עם זאת, הוא מורגש ברקע, משום שקיים חשש לגבי השוק האירופי", אמר היינולד בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך בעת ביקורו בארץ ● CeBIT 2013 תיערך בין 5 ל-9 במרץ בהנובר, גרמניה, והיינולד צופה ש-"היקפי ההשתתפות בה יהיו דומים לאלה שהיו בתערוכה בשנה שעברה, בה השתתפו כ-4,200 מציגים וכ-312 אלף מבקרים" ● לדבריו, "תחום התוכנה יהיה בפירוש חזק יותר, כשבתוכו, התחומים המובילים הם אבטחה ופתרונות ליבה לאינטרנט, עם ספקים כמו מיקרוסופט, דל ופוג'יטסו"

"לשמחתי, המיתון לא השפיע על תערוכת CeBIT, אבל הוא אכן מורגש ברקע, משום שקיים חשש לגבי עתידו של השוק האירופי. עם זאת, התחושה הרווחת היא שהשוק האירופי בכל זאת חזק. יש אופטימיות זהירה". דברים אלה אמר ברנד היינולד, סגן נשיא תערוכת CeBIT, שתתקיים בהנובר, גרמניה, בין 5 ל-9 במרץ. הוא ציין בראיון לאנשים ומחשבים בעת ביקורו בארץ, כי "אנחנו צופים שהיקפי ההשתתפות בתערוכה השנה יהיו דומים לאלה שהיו בתערוכה בשנה שעברה, בה השתתפו כ-4,200 מציגים וכ-312 אלף מבקרים".

היינולד התייחס לתחומים ה-"חמים" שצפויים להיות בתערוכה השנה ואמר, כי "תחום התוכנה יהיה בפירוש חזק יותר, כשבתוכו, התחומים המובילים הם אבטחה ופתרונות ליבה לאינטרנט, עם ספקים כמו מיקרוסופט (Microsoft), דל (Dell) ופוג'יטסו (Fujitsi). אנחנו עדיין מנסים להביא חברות שעד כה לא השתתפו, כולל HP ואורקל (Oracle). גם אם בסופו של דבר הן לא יגיעו השנה, אנחנו מאמינים שהן יגיעו בשנה הבאה".

יש משתתפות בולטות ולעומתן חברות שהגיעו בעבר והשנה לא יגיעו?
"המשתתפות הבולטות השנה הן החברות הסיניות, ובראשן Huawei ו-ZTE. ל-Huawei היה אשתקד ביתן של כ-1000 מ"ר והשנה מצפים לסדר גודל דומה. ZTE נעלמה מ-CeBIT לפני כשש שנים והשנה תחזור עם ביתן של כ-100-200 מ"ר. בנוסף, מגיעות השנה חברות חדשות. מנגד, חברות שלא יגיעו הן חברות שנסגרו וכאלה שנעלמו בגלל מיזוגים ורכישות".

בשנתיים האחרונות חלו שינויים רבים בעולם הטכנולוגיה. איך זה מתבטא ב-CeBIT?
"אנחנו רואים הרבה מודלים עסקיים חדשים. אולם, מגמת השינוי הבולטת ביותר מתרחשת באוכלוסיית המשתתפים. אם בעבר ראינו משתתפים מעונבים בחליפות והאווירה הייתה רשמית, בשנים האחרונות משחררים את העניבה. רואים יותר ויותר בלוגרים, אנשי רשתות חברתיות, מפתחי יישומים ועוד. אנשים צעירים שמגיעים בלבוש קאז'ואלי, ויוצרים אווירה קלילה ולא רשמית.

זה מעיד על דינמיות, אם כי יש כאן גם אתגר לשכנע אותם להגיע. הם רגילים לתקשר דרך המחשב והרשת. אנחנו מסבירים להם שיש ערך מוסף מהותי לפגישות פנים אל פנים. זה לוקח זמן, אבל הנוכחות שלהם הולכת ועולה".

היינולד הסביר, כי "לתערוכת CeBIT יש שני אספקטים עיקריים. אספקט אחד הוא בחירת מדינה שותפה בעלת נוכחות גבוהה במיוחד. ב-2012 זו הייתה ברזיל והשנה פולין. אנחנו מאמינים שפולין היא כלכלה מתחזקת, בעלת שיעור גבוה של אנשים משכילים. הצפי הוא שיהיה להם שטח של כ-3,500 מ"ר ושהרבה חברות פולניות יגיעו".

"האספקט הנוסף הוא הנושא המרכזי של התערוכה", אמר. "ב-2012 היה זה אמון ניהולי: איך לתת אמון בפתרונות דוגמת ענן ובשינויים המהירים שחלים בתחום. השנה, הנושא המרכזי הוא כלכלת שיתוף (Shareconomy): איך השיתוף מקדם עסקים ואיך מפיקים ממנו ערך מוסף, למשל בשיווק".

לדבריו, "האינטרנט הפך לנקודת מפגש לעבודת צוות בין החברות, היועצים, הספקים והלקוחות. כולם חייבים להיערך לשיתוף בידע, באנשי הקשר ובמשאבים. מי שרוצה להצליח חייב ללמוד לתפקד ברשת".

הוא ציין את תחרות CODE_N, שמתקיימת במסגרת CeBIT. לדברי היינולד, "התחרות, שמארגנת חברת GIT הגרמנית, נערכת בין חברות חדשות וסטארט-אפים על מידת ה-Sustainability (התמדה ארוכת טווח) של מוצריהן. החברה המנצחת תקבל בחינם את ההשתתפות בתערוכה, כולל הביתן וכל הכרוך בכך. מאות חברות כבר הגישו מועמדות".

הוא הוסיף, כי לאור המחסור באנשי היי-טק במדינות מסוימות ייערך בתערוכה יריד תעסוקה שישדך בין חברות למהנדסים מכל העולם. בנוגע ליכולת העמידה בעלויות ההשתתפות אמר היינולד, כי "חברות קטנות, שתקציביהן מצומצמים, יכולות לרכוש חבילה זולה, בה כלול הביתן בשיטת Plug and play (כולל חיבור לאינטרנט וכל השירותים הנדרשים – ה.ג.). ניתן גם להשתתף באמצעות הרצאות בכנס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים