איגודי ההיי-טק: "דרוש שר לענייני התעשייה"

"על הממשלה החדשה שתקום לתת תשומת לב ממוקדת לתעשיית ההיי-טק, שמובילה את הכלכלה, אך זוכה למעט התייחסות ממשלתית", אמר איל ליפשיץ, יו"ר איגוד משקיעי הסיד וראש ועדת קשרי ממשל באיגוד תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים ● קריאתו לממשלה מתואמת עם יואב שלוש ובני זאבי מאיגוד תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים ועם אלישע ינאי ושלמה וקס, שעומדים בראש איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה ● לדבריו, "קידום מיניסטריאלי של הענף, על כל מעגליו, יחזק את הכלכלה הישראלית כולה"

איגודי ההיי-טק קוראים בבוקר שלאחר הבחירות לראש הממשלה החדש שיתמנה למנות שר לענייני היי-טק. איל ליפשיץ, שותף בקרן הון-הסיכון פרגרין, יושב ראש איגוד משקיעי הסיד וראש ועדת קשרי ממשל באיגוד תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים (IATI), אמר הבוקר (ד') שהגיעה השעה לכך. לדבריו, "עכשיו, אחרי הבחירות, על הממשלה החדשה והעומד בראשה להכיר בצורך לתת תשומת לב ממוקדת לתעשיית ההיי-טק, שמובילה את הכלכלה הישראלית, אך זוכה למעט התייחסות ממשלתית. המגזר שהוביל את הצמיחה במשק הישראלי, שנחשב לקטר של התעשייה הישראלית, למעשה פועל לבד כבר שני עשורים, והגיע הזמן שהממשלה תכיר בחשיבות שבסיוע לענף הזה".

ליפשיץ ציין סקר שערך איגוד משקיעי הסיד בישראל לפני כשנה, בו השתתפו מנהלי חממות ומשקיעים פרטיים, בו ציינו 74% מהמשתתפים את הצורך במינויו של שר לענייני היי-טק. הרוב המשמעותי של המשיבים (76%) סברו שממשלת ישראל אינה פועלת מספיק לקידום תעשיית ההיי-טק בישראל.

הוא אמר, כי הקריאה מתואמת עם יואב שלוש ובני זאבי מאיגוד תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים (IATI) ועם אלישע ינאי ושלמה וקס, שעומדים בראש איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. לדברי ליפשיץ, "הצרכים של ענף ההיי-טק שונים ומגוונים, והתערבות ממשלתית חכמה בהחלט יכולה להקל ולתמרץ את פעולתו. זה אינטרס של כולנו. עד היום, כאשר התעוררו בעיות או מכשולים שנזקקו להתערבות ממשלתית, בכירי ההיי-טק הישראלי פעלו לבד או באמצעות שדולת ההיי-טק, בראשות ח"כ רוברט אילטוב ומנכ"לית השדולה, אסתי פשין – כפי שהיה בקדנציה האחרונה".

לדברי ליפשיץ, על סדר היום נמצאים נושאים קריטיים לענף, שטיפול נכון בהם יכול להסיר מכשולים לצמיחתו. "הנושאים העיקריים הדורשים טיפול הם הסדרת תקציב רב-שנתי למדען הראשי בכדי לבסס את התעשייה בראייה ארוכת טווח, הסדרה רגולטורית של השקעת הגופים המוסדיים בתעשיית ההיי-טק הישראלית, התאמת גרסה מעשית של חוק האנג'לים, עידוד העסקת בני 45 ומעלה בתעשייה והשלמת חקיקת חוק המו"פ".

"הצורך במינוי שר לענייני היי טק הוא בעצם דרישה לתשומת לב ממשלתית", אמר ליפשיץ. "בזכות שדולת ההיי-טק למדנו כמה מהר עניינים יכולים לזוז אם יש מישהו נכון שדוחף אותם. התועלת של מדינת ישראל ממינוי שר לענייני היי-טק תהיה ברורה. קטר ההיי-טק הישראלי נוסע כיום ללא תוכניות ארוכות טווח או יד מכוונת. כשחרב הגידול בגירעון של המדינה מונחת על הצוואר, יש צורך להשקיע ולקדם תחומים מחוללי צמיחה במשק הישראלי, ותחום ההיי-טק כבר הוכיח שהוא כזה. קידום מיניסטריאלי של הענף, על כל מעגליו, יחזק את הכלכלה הישראלית כולה".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד טיורי

    אני חושב שלתעשיית ההייטק בהחלט מגיע שר שיטפל בענייניה, ועם הרכב הכנסת הנוכחית (הרבה צעירים והרבה מויטיבציה לקידום מעמדה של ישראל), זה גם מתאפשר כעת. כמובן, שיתעורר ויכוח מה נכלל בתעשיית ההייטק, אך זה כבר ויכוח חיובי.

  2. צבי שילר

    יש להרחיב את תחומי ההתעסקות בתעשיית ההי-טק מעבר לתקשורת ואינטרנט. תחום הרובוטיקה תופש תאוצה בעולם המערבי והמזרח הרחוק המפותח. יש להציב את תחום הרובוטיקה בראש סולם המטרות להי-טק הישראלי. צבי שילר יו"ר היאיגוד הישראלי לרובוטיקה

  3. איתן כספי

    כתבתי את זה עוד ב-2001 - http://notes.caspi.org.il/%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%9D-%D7%91%D7%90%D7%AA%D7%A8-themarker/mr-hi-tech-goes-to-jerusalem/

אירועים קרובים