תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם זאב שניר, ארכיטקט פתרונות לארגונים, חטיבת ה-Enterprise Services ב-HP

23/01/2013 14:08

שלום זאב. אני שמחה לארח אותך כאן במדור לקראת הכנס של HP Converged Infrastructure. ספר לנו קצת על עצמך.
שלום רב. שמי זאב שניר, כאמור, ואני ארכיטקט פתרונות לארגונים בחטיבת Enterprise Services ב-HP (לשעבר EDS). החטיבה עוסקת בפיתוח פרוייקטים, מיקור חוץ ושירותים מגוונים ומתקדמים ללקוחות העסקיים של החברה.

מהם האתגרים של הלקוחות כיום?
בעולם העיסקי והתחרותי של היום, הארגון מחפש לפתח יכולות של גמישות והתרחבות על פי הדרישות העיסקיות שצצות חדשות לבקרים, ולשלם רק עבור מה שבאמת נמצא בשימוש. הארגון צריך למצוא דרכים להאיץ את תהליכי הוצאת המוצרים והשירותים שלו לשוק כדי לעמוד בתחרות הקשה. בנוסף, הארגון צריך לעמוד בדרישות הגוברות מצד לקוחותיו לזמינות מירבית של השירות, ולעמידה בביצועים בשעות עומס, כמו למשל בעת מבצעי שיווק אגרסיביים וכדומה.

מבחינה פיננסית, הארגון היה מעדיף לראות את הוצאות ה-IT כמודל תפעולי (OPEX) מאשר מודל הוני (CAPEX) על מנת שמשאבים אלו ינותבו לפיתוח העסקים של הארגון.

ולבסוף, אי אפשר שלא להתייחס להיבטי אבטחת המידע אשר משפיעים כיום על כל ארגון בין אם הוא ממשלתי, צבאי או אזרחי. הדיווחים על התקפות סייבר הולכים ומתעצמים, ולכן אחד האתגרים המרכזיים היום הוא מתן מענה משופר לאבטחת המידע ושמירה על נכסי הארגון, בכל מודל שלא ייבחר.

מה זה Virtual cloud ואיך זה בא לידי מביא לידי ביטוי את תפיסת התשתיות האחודות?
חברת HP הקימה מרכזי מחשוב בפריסה גלובלית אשר עומדים בסטנדרטים המחמירים ביותר ונועדו לספק שירותי ענן ללקוחות ארגוניים. שירותי הענן הללו מאפשרים ליישם ענן פרטי או ענן מנוהל. במסגרת שירותי הענן המנוהל של HP ניתן למצוא שתי משפחות של שירותים המעוררות עניין רב. סוג אחד של השירות הינו שירותים מובנים מראש (בדומה ל-SaaS). כלומר, HP מספקת שירותי ענן עבור רוב היישומים והשירותים השכיחים כיום בארגון. בין היתר ניתן למצוא את שירותי הדואר האלקטרוני (Exchange), Collaboration (SharePoint), Real-Time Collaboration (Lync), Unified Communication, Microsoft Dynamics CRM, SAP, שירותי Cloud DR ועוד.

הסוג השני הוא למעשה שירות ענן לתשתיות (IaaS). השירות ידוע בשמו הלועזי כ-Virtual Private Cloud. על אף שמו הלועזי, לא מדובר רק בשרתים וירטואליים. הלקוח יכול לבחור בין יתר התשתיות גם בשרתים פיזיים.

בכל אחד מהמקרים, הפתרונות נבנו על בסיס HP Converged Infrastructure, ומנצלים באופן אופטימלי את התכונות בטכנולוגיה זו.

איפה הערך ללקוח?
שירות ענן מנוהל כדוגמת ה-HP Virtual Private Cloud מאפשר לארגון את הגמישות להתרחב ולהצטמצם במהירות רבה בהתאם לדרישות העסקיות. תהליך הקצאה של משאבי מחשוב בענן הוא מהיר מאד ביחס לתהליך דומה בסביבה המסורתית, וחשוב מכך, שהלקוח משלם רק על פי צריכה. גם בצד התפעולי יש כאן יתרון עצום שהלקוח יכול להוסיף משאבים במצבים של עומס או שיפור זמינות למשתמשים שלו.

המודל הפיננסי של שירות ענן מנוהל מאפשר לארגון לשחרר תקציב שנועד לנכסים ולעבור למודל תפעולי של תשלום על פי צורך, ובכך להשקיע את הכסף במקום שבו העסק זקוק לו יותר כדי לצמוח.

ברור לנו שהלקוח מחפש שירות שיהיה זמין ומאובטח, ובעיקר כשמדובר בשירותי ענן. ה- Virtual Private Cloud של HP הוקם בצורה כזו ששתי המטרות הללו יושגו במלואן.

למה HP? ולמה עכשיו?
חברת HP היא החברה הראשונה אשר מציגה מודל היברידי של שירותי ענן החל משירותי מחשוב מסורתיים, שירותי ענן פרטי, שירותי ענן פרטי מנוהל או ענן ציבורי. HP מוכיחה בזאת שהיא מובילה בשוק העולמי בכל מה שנוגע לחדשנות ואספקת פתרונות לשיפור שיטת העבודה של לקוחותיה. תחום הענן הוא חלק מאסטרטגיה שהחברה משקיעה בו לא מעט, ורואה בו פתרון שישרת בעתיד את רוב הארגונים.

תודה זאב. להשתמע.

אם אתה מקבל החלטות בארגון שלך, אתה מוזמן להצטרף אלינו ליום עיון מיוחד, בו נציג את התפיסה ואת כל החידושים האחרונים בתחום.

אירועים קרובים