תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | מתודה משיקה את מפת"ח 10 – מתודולוגיה אקטיבית לניהולIT המתקדמת בישראל

23/01/2013 14:26

חברת מתודה משיקה בימים אלה את מפת"ח 10 – מתודולוגיה אקטיבית המהווה גרסה חדשנית למתודולוגיית מפת"ח הוותיקה והמוכרת. מפת"ח 10 הוא קפיצת מדרגה משמעותית של מעבר ממתודולוגיה פאסיבית למתודולוגיה אקטיבית שמנחה את המשתמש הלכה למעשה במשימות המרכזיות של ניהול IT.

בליבת מפת"ח 10, נמצאים כלים אקטיביים (aKits) המסייעים בביצוע המטלות הנדרשות, כגון: ניהול סיכונים, ניתוח חלופות, ניהול מכרזים, שערי פרויקט, אמידת עלויות, פיתוח בשיטות אג'ייל וכו'. במתודולוגיה הקלאסית (הפאסיבית), שאף היא שודרגה והורחבה במפת"ח 10, המשתמש נכנס תחילה לתיק התורתי (mKit) קורא את המדריך ומגיע בסוף לגלופה לעבודה המעשית. במתודולוגיה האקטיבית, המשתמש נכנס ישירות לכלי ממוחשב (aKit – active Kit) המסייע בניהול המשימה המבוקשת. הקיט האקטיבי מכיל הידע התומך הבסיסי הנדרש, וממנו ניתן כמובן להגיע לקיט התורתי ולמידע מקצועי אחר ברשת.

בליבת המוצר נמצאת החלוקה של מתודולוגית IT לשלושה מישורי פעולה עיקריים:

•    פיתוח מערכות (ניהול פרויקטים),
•    ניהול מערכות (תחזוקה ושדרוגים)
•    ניהול תשתיות המחשוב.

ניהול פרויקטים ופיתוח תוכנה, היה ונשאר הציר המרכזי של מפת"ח ומקבל במהדורה 10 תמיכה מלאה בכל שיטות הפיתוח המקובלות בשוק, כולל שיטות אג'ייל למיניהן. לעץ המערכת הידוע של מפת"ח, מתווספת היכולת לפרק ולהרכיב את רכיבי התיעוד בהתאם לצורך ואופי המערכת. שיטה זו הקרויה תמ"ר (תיעוד מונחה רכיבים) פותרת באופן אלגנטי ומושכל את הנושא של "מסמכים כבדים", תואמת את תקני XML ומאפשרת "תיעוד מה שנחוץ".

מתודה מציגה: מפת"ח 10ניהול שוטף של מערכות המידע הקיימות של הארגון, כולל: הערכה (Assessment), ניהול התחזוקה: דרישות ושדרוגים, תיקי תפעול ויזואליים, התאמה עסקית (Business Alignment), תיעוד בשיטת תמ"ר, כלים לתיעוד "קוד עקשני", מדידת ביצועים ועומסים וכו'.  ניהול מערכות הוא ה"אח החורג" של ניהול פרויקטים וזוכה כעת לתשומת הלב הראויה.

ניהול תשתיות המחשוב בארגון, כולל: הערכה (Assessment), ניהול מכרזי תשתיות וחוזי שירות SLA, המשכיות עסקית ומוכנות לחירום (BCP/DRP), הערכת ספקים, התאמה לתקינה ו- Best Practices, ניהול תצורה (CMDB), שליטה ובקרה, ייעול וחסכון בהוצאות, התאמה עסקית וכו'.

לדברי אהרון שבי, משנה למנכ"ל מתודה, מפת"ח 10 הוא שדרוג משמעותי של סביבת העבודה המקצועית ובה בעת שומר על פשטות ונוחות, על חווית משתמש גבוהה ותאימות לכל הדפדפנים המובילים בשוק. "עולם ה-web והדינמיקה העסקית", הוסיף שבי, "מכתיבים דרישות חדשות לעולם הנהלים והמתודולוגיות: איך לנהל פיתוח יישומים בזמן קצר (time to market), חוצי פלטפורמות, נגישים וקלים לשימוש, בעלי ערך מוסף לארגון ועם זאת, אמינים ויציבים ובעלי חיי מדף ארוכים".

לצד ההשקעה הרבה במפת"ח 10, שומרת מתודה על מחירו העממי; מחיר "שווה לכל נפש" אשר מאפשר לאדם הבודד וגם לארגונים הזקוקים למספר רב של רישיונות, רכישת מתודולוגיה מהמתקדמות בעולם, מתודולוגיה כחול-לבן שעברית היא שפת האם שלה, בהוצאה כספית סבירה למדי ובהחזר השקעה ROI גבוה ביותר.

אירועים קרובים