גוגל: נמשכת העלייה במספר הבקשות של ממשלות למסירת מידע

במספר הבקשות לנתוני משתמשים, מכל הסוגים, נרשמה מאז שנת 2009 עלייה של יותר מ-70% בסך הכל – כך על פי דו"ח השקיפות החצי שנתי שפרסמה ענקית החיפוש ● גוגל פרסמה לראשונה את הסוגים השונים של ההליכים המשפטיים שבהם נקטו הגופים הממשלתיים כדי לקבל את הנתונים, מהם עולה כי 68% מבין הבקשות נעשו ללא חתימת שופט

גופים ממשלתיים ממשיכים לבקש יותר מידע על משתמשי גוגל (Google), כאשר למעלה משני שלישים מהבקשות של הממשל של ארצות הברית נעשו בדרך של זימון, שאינו מחייב חתימת שופט – כך על פי דו"ח השקיפות החצי שנתי שפרסמה ענקית החיפוש.

במספר הבקשות לנתוני משתמשים, מכל הסוגים, נרשמה מאז שנת 2009 עלייה של יותר מ-70% בסך הכל. בתקופה בת שישה חודשים, מיולי עד דצמבר 2012, קיבלה החברה 21,389 בקשות לגבי 33,634 משתמשים. זאת, לעומת 20,398 בקשות לגבי 34,615 משתמשים במחצית הראשונה של השנה.

גוגל פרסמה לראשונה את הסוגים השונים של ההליכים המשפטיים שבהם נקטו הגופים הממשלתיים כדי לקבל את הנתונים. 68% מבין 8,438 הבקשות שהתקבלו מהממשל של ארצות הברית נעשו בדרך של זימון, שאותו קל יחסית להוציא משום שהוא אינו מחייב חתימה של שופט, כאמור. "העובדה שגוגל מפרסמת את סוג ההליך המשפטי ראויה להערכה", אמר טרבור טים, פעיל מארגון Electronic Frontier Foundation. "אולם, עצם העובדה שנעשה שימוש בזימונים מטרידה, משום שהיא מראה על גידול בהיקף של המעקב הממשלתי ללא צו חתום על ידי שופט". ג'ון סימפסון, פעיל מארגון Consumer Watchdog, מסכים עם טים: "אני מודאג ממספר הבקשות הממשלתיות ומכך ששיעור כה גדול מהן נעשה ללא צו חתום על ידי שופט. חייבים לדרוש צו", אמר סימפסון.

בגוגל נעתרו ל-66% מהבקשות והעבירו לפחות חלק מהנתונים המבוקשים. 22% מהבקשות בארצות הברית נעשו בדרך של צווי חיפוש, שמוצאים על ידי שופט במקרה שמוצגת עילה סבירה לכך שהנתונים עשויים להיות קשורים לפשע. 10% הנותרים נעשו בדרך של צו בית משפט או בהליכים משפטיים אחרים. מרבית הבקשות, כפי שנמסר מגוגל, היו קשורות לחקירות פליליות והגיעו משורה ארוכה של גופי ממשל, בהם ממשל מקומי ויחידות משטרה של מדינות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים