עידו ביגר, יס: "פרויקט BI דורש הכנה מוקדמת של כל הרכיבים – כמו בתכנון של מגדל רב קומות"

"אם אבני הבניין לא מותאמות מראש לצרכים, תהליך ההרכבה, שמקביל להטמעה של הפרויקט, הופך לארוך יותר ולא עונה על הצרכים שהוגדרו", אמר ביגר, מנהל תחום טכנולוגיות BI בחברת הלוויין ● הוא התייחס בדבריו בכנס BI 2013 לפרויקט שבוצע בחברה על ידי מטריקס, שכלל הסבה של כלי ה-BI - ובראשם אלה של ביזנס אובג'קטס מבית סאפ - לסביבת רשת

"פרויקט BI מתבסס על ידע וניסיון קודמים, וכן על הכנה מוקדמת של כל הרכיבים – ממש כמו בתכנון של מגדל רב קומות. אם אבני הבניין לא מותאמות מראש לצרכים, תהליך ההרכבה, שמקביל להטמעה של הפרויקט, הופך לארוך יותר ולא עונה על הצרכים שהוגדרו", כך אמר עידו ביגר, מנהל תחום טכנולוגיות BI ב-יס (yes), בהתייחס לפרויקט שביצעה החברה.

ביגר דיבר בכנס BI 2013, שדן בניתוח Big Data. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. הנחתה אותו פלורה לוין, שותפה ב-B-Pro.

הפרויקט אליו התייחס ביגר בוצע על ידי אנשי מטריקס. הוא כלל הסבה של כלי ה-BI – ובראשם אלה של ביזנס אובג'קטס (Business Objects) מבית סאפ (SAP), אותה מייצגת מטריקס בישראל – לסביבת רשת. כמו כן, הוסבו במסגרתו כלי פנורמה ו-קליק-וויו (QlikView) לסביבה החדשה. לדברי ביגר, תהליך הסבת מערכת הדו"חות של יס, שמשרתת כ-600 משתמשים, ארך זמן קצר ביותר – 11 חודשים.

הוא הוסיף, כי "נקודת המוצא שלנו הייתה שנדרש שינוי פנימי ב-IT, על מנת שהוא יסתנכרן לשפה העסקית של הלקוח. כך, כל עובד IT בחברה שמטפל בלקוח מכיר אותו היטב, יודע מה הבעיות שלו ויוצר מצב בו הוא חלק מהלקוח".

אלה ויגדר, מנהלת מחלקת ALM בבנק מזרחי-טפחות. צילום: ניב קנטורביגר סיים בציינו, כי אחד המאפיינים את ה-IT ב-יס הוא עבודה באופן פרואקטיבי, תוך ייזום רעיונות ופתרונות. "כשיש בעיה, אנחנו יודעים לתת מענה מתאים", אמר.

מעגל ה-BI האנליטי
אלה ויגדר
, מנהלת מחלקת ALM בבנק מזרחי-טפחות, הציגה את פורטל הניהול הפיננסי של הבנק. הפורטל כולל מערכת BI ולוח מחוונים של סאס (SAS), המיוצגת בישראל על ידי מיה מחשבים. לדבריה, "בעבר, זמן התגובה לקבלת הנתונים ולטיפול בהם היה ארוך. הבנו שעלינו לארגן את הנתונים מחדש ושאנחנו רוצים לשלוט במה שאנחנו עושים. גם בעבר הכול עבד, אולם לקח לנו זמן להודות שאנחנו לא יעילים".

אביגדור הוסיפה, כי "התווינו את אבני הדרך לבניית הדרישות: רצינו שיפור בזרימה של הנתונים וגמישות שלהם, ליישם את הטכנולוגיה הנכונה במקום הנכון, להכשיר כלכלנים לתחום ה-BI וליצור תהליך של תהליך קבלת החלטות מבוסס נתונים. כל זאת, תוך שמירה על תהליך שקוף".

היא תיארה את מה שכינתה מעגל ה-BI האנליטי. "היינו צריכים נתונים ובאופן זמין, נדרש שיתוף פעולה בין אנשים, תהליכים וכלים", אמרה. "מנהלי הנתונים מחטיבת הטכנולוגיה הכינו את הנתונים. לאחר מכן, בשלב השני, איש ה-BI או אנליסט מנתח ניתוח מעמיק יותר ומפיק דו"חות. בשלב השלישי, המנהל העסקי מטייב את תהליך קבלת ההחלטות שלו על בסיס תוצר ה-BI של סאס אותו הוא מקבל".

"יצרנו פורטל ניהול פיננסי מבוסס לוח מחוונים של סאס, שמנוהל על בסיס הרשאות", סיכמה אביגדור. "התמקדנו בשלושה סוגי סיכונים. הפכנו למנהלים עם המון מידע. היחידה בראשותי הפכה מיחידה אנליטית ליחידה מדווחת, שמתאמת בין מקורות מידע שונים בבנק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים