עמית מנור, HP ישראל: "רוב הארגונים אינם ערוכים להפיק תובנות מה-Big Data"

"זאת, על אף שבכל דקה מפורסמים 100 אלף ציוצים בטוויטר ו-695 אלף סטטוסים בפייסבוק, ובשנת 2015 יהיה 90% מהמידע לא מובנה", אמר מנור, מנהל פיתוח עסקי באגף היישומים בחטיבת ES של החברה ● לדבריו, "נדרש להבין את המשמעות ואת ההקשר של המידע"

"בכל דקה מפורסמים 100 אלף ציוצים בטוויטר (Twitter) ו-695 אלף סטטוסים בפייסבוק (Facebook). בשנת 2015 יהיה 90% מהמידע לא מובנה. למרות זאת, רוב הארגונים אינם ערוכים כיום להפיק תובנות מה-Big Data", כך אמר עמית מנור, מנהל פיתוח עסקי באגף היישומים בחטיבת ES של HP ישראל.

מנור דיבר בכנס BI 2013, שדן בניתוח Big Data. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. הנחתה אותו פלורה לוין, שותפה ב-B-Pro.

"נדרש להבין את המשמעות ואת ההקשר של המידע", אמר מנור ותיאר את פתרונות החברה לתחום, מבוססי הרכישות שביצעה של אוטונומי (Autonomy) ו-ורטיקה (Vertica).

הוא ציין שבאחרונה הכריזה HP על הדור הבא של הפתרונות למיטוב של המידע, שנועדו לסייע לארגונים לנצל את יתרונות ה-Big Data, להפיק תובנות ולפעול על פי מידע עשיר שמגיע ממגוון רחב של מקורות מידע. לדברי מנור, "הארגונים יוכלו להפיק ערך מרבי מההשקעה במידע. כיום, ארגונים אוגרים מידע מסוגים שונים: מידע מובנה, לא מובנה וחצי מובנה. מרבית הגופים עדיין לא מצוידים בכלים שיסייעו להם להפיק את מלוא התועלות מכמויות המידע העצומות שהם אוגרים".

בהמשך הציג מנור את הפתרונות שהטמיעה אוטונומי ב-BBC. לדבריו, שירות השידור הבריטי הינו אחד הלקוחות הגדולים של החברה ויש לו אתר תוכן הדורש השקעה רבה בניהולו, מרובה שפות ונתונים, עם מעטפת לארכב את סרטי הווידיאו. הוא ציין, כי אחד הפתרונות שהוטמעו ב-BBC הוא פרויקט שנקרא Democracy Live, בו מאזינים למליאות פרלמנטים שונים באנגליה ומאפשרים לציבור לאחזר את המידע. כמו כן, הוא כולל יכולות ניתוח תוכן וקבלת תובנות מהמידע.

ירון מנור, מנהל תחום BI בכתר. צילום: ניב קנטור"נדרש לדעת את הלא ידוע", סיכם מנור. "יש לנתח ולהבין את המשמעות מכל מקור מידע, זה שקל לעשות בו זאת – המידע המובנה הפנימי וזה הבלתי מובנה, שנמצא ברשתות חברתיות. Big Data is big, קובע המשפט. השאלה היא האם הוא חכם".

ה-BI כבסיס להחלטה האם לרכוש חברות
ירון מנור
, מנהל תחום BI בכתר, ציין שהחברה עוסקת בעולם ה-BI קרוב לשני עשורים. לדבריו, עוד לפני שכתר רוכשת חברה, "היא 'בולעת' את כל הנתונים שמצויים במערכות ה-BI שלה ועל בסיסם מקבלת החלטה האם לקנות אותה או לא".

"כיום, ה-BI מוביל את כתר", אמר מנור. "ההחלטות מתקבלות על בסיס נתונים המגיעים ממערכות אלה. כתר היא חברה בינלאומית ומערכות ה-BI משרתות את כולם". הוא תיאר תהליך הטמעת כלי BI של מיקרוסופט (Microsoft), פרויקט אותו ביצעה אופיסופט.

לדבריו, החברה מנסה ליצור כמה שיותר קשרים בין סוגי המידע השונים, מתוך רצון להביא כמה שיותר מידע למכנה משותף.

מנור סיים בציינו, כי "BI לכשעצמו לא מספק כיום ולכן אנחנו עוברים לשימוש בטכנולוגיות Big Data. אנחנו מאמינים ב- Big Data- הוא ייתן ערך מוסף ויביא לייעול ולשיפור ארגונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים