אלי גולדפרב, SIT: "האתגר שבניתוח ה-Big Data הוא להוסיף ערך עסקי לארגונים"

לדברי גולדפרב, סמנכ"ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי בחברה, יש כמה אתגרים בטיפול בתחום: "העברת הנתונים אורכת זמן, השאלות לא תמיד ברורות ואם יש תשובה, נובעות ממנה שאלות המשך, שלא ניתן לצפות אותן מראש" ● "בנוסף, התשובה שתתקבל לא בהכרח תהיה אמיתית", אמר ● הוא הוסיף, כי "המענה לכך הוא לתת למתחקרי המידע יכולת לעבוד און ליין, בלי הגבלה בכמות הנתונים, ויכולת לעבוד מהר. כך הם יוכלו לקבל תשובה על שאלה שלישית או רביעית"

"האתגר שכרוך בניתוח ה-Big Data הוא בצורך להוסיף ערך עסקי, מבוסס תובנות, לארגונים", כך אמר אלי גולדפרב, סמנכ"ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי ב-SIT.

גולדפרב דיבר בכנס BI 2013, שדן בניתוח Big Data. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. הנחתה אותו פלורה לוין, שותפה ב-B-Pro.

לדברי גולדפרב, יש כמה אתגרים בטיפול בתחום: "העברת הנתונים אורכת זמן, השאלות לא תמיד ברורות ואם יש תשובה, נובעות ממנה שאלות המשך, שלא ניתן לצפות אותן מראש. בנוסף, התשובה שתתקבל לא בהכרח תהיה אמיתית. יש מצב שמפספסים". המענה לכך, אמר, "הוא לתת למתחקרי המידע יכולת לעבוד און ליין, בלי הגבלה בכמות הנתונים, ויכולת לעבוד מהר. כך הם יוכלו לקבל תשובה על שאלה שלישית או רביעית".

הוא תיאר את פתרונות Tableau Software, ש-SIT מייצגת אותה בישראל ושלדבריו, יש לה 6,000 לקוחות ארגוניים עם 75 אלף משתמשים. "החברה מספקת פתרונות ייחודיים בנושא בינה עסקית ומציגה את הנתונים בצורה ברורה למשתמש, תוך שימוש באמצעי נראות מתקדמים", אמר גולדפרב. "המהירות ופשטות ההטמעה הם המאפיינים של יישום זה, והוא מתאים לכלל המשתמשים – אלה שמשתמשים ב-BI ואלה שעדיין אין בארגון שלהם את היכולת הזו".

"יתרונות היישום הם זמני יישום והטמעה מינימליים, הצגת גרפים ודו"חות שקריאתם והסקת המסקנות מהם ברורה מאוד, הוספת ממדים לגרף בזמן אמת ופשטות התפעול של היישום, ללא צורך במערכי הדרכה או תמיכה נרחבים", אמר. "הוא מתממשק בקלות עם בסיסי נתונים מסוגים שונים". כמו כן, הוא ציין ש-"כלי החברה מתחברים לכמעט כל מקום בארגון, לכל בסיס נתונים, קוביות ומידע מבסיס הנתונים, ומסוגלים לעבוד בצורה ישירה מול כלי ה-Big Data. פתרונות Tableau מאפשרים לארגונים לבצע Self Service BI – ביצוע ניתוחים והפקת דו"חות באופן אינטואיטיבי".

בהמשך הוא הציג את מסד הנתונים האנליטי Vectorwise של Action, שמספק ביצועים גבוהים על כל חומרה וללא כוונון. לדבריו, בכך הוא "מסייע לארגונים לפעול על Big Data".

אופיר כהן, מוביל פלטפורמת Data ב-Liveperson. צילום: ניב קנטורגולדפרב סיים באמרו, כי "כלי הנראות האינטראקטיביים משפרים את אופן הצגת המידע, קלות השימוש וההבנה של המשתמשים. זו דרך פשוטה בה ניתן לגשת למידע, לתצוגה הגרפית הגבוהה של הפתרונות וליכולת להפיץ ולפרסם מידע בארגון, ללא צורך בעזרה ממערכות ה-IT שלו. יכולות הכלים להביא את הנתונים למשתמש ולבצע ניתוחים כבדים בזמן קצר משנים לגמרי את אופן ניתוח הנתונים המקובל כיום".

התקנת מערכת "שרברבית" ו-"ברזים"
אופיר כהן
, מוביל פלטפורמת Data ב-Liveperson, ציין שהחברה עוסקת בפיתוח טכנולוגית אינטראקציה עם גולשים. "הפתרונות שלנו מסייעים לאלפי עסקים בעולם לתקשר עם לקוחותיהם בזמן אמת", אמר. "הפלטפורמה של Liveperson מאפשרת לעסקים להתחבר ללקוחותיהם במגוון דרכים, תוך שילוב ערוצים – צ'ט, קול ותוכן עבור רשתות חברתיות, סלולר, ניהול קשרי לקוחות, פרסום ושיווק".

עוד הוא אמר שהחברה מנטרת מידע רב שמאפשר לנתח את התנהגות הגולשים ולפנות אליהם בזמן הנכון ודרך הערוץ הנכון, "כדי למקסם את אפשרויות המכירה והתמיכה הטכנית, שביעות רצון הלקוחות ושימורם".

"מימשנו עיבוד בזמן אמת של Big Data", אמר כהן. "Hadoop זה משהו פתור – עסקנו בכך מאז 2005 וסיימנו".

כהן ציין שיש לחברה 600 לקוחות אנטרפרייז ו-8,000 לקוחות קטנים והוסיף, כי "אנחנו מנטרים שמונה מיליארד משתמשים בחודש". "לפני שנה", אמר, "החלטנו להטמיע מוצר חדש, לניתוח טקסטואלי של רגש בצ'טים. חקרנו הרבה טכנולוגיות והגענו למסקנה שהטכנולוגיה שנדרש להטמיע אותה היא בת שני חלקים: מערכת Data Bus, מערכת 'שרברבית', שתביא לכך שהמידע יעבור במהירות וניתן יהיה לעבוד עימו מבלי לאבד אותו ו-'ברזים' שיש להתקין באמצע, לטובת הוצאת חלק מהמידע".

הוא הוסיף שהחלק הראשון במערכת נבנה על בסיס Data Bus של Kafka. "זו טכנולוגיה חדשה שבנויה לטובת ה-Big Data, נועדה לתמוך בה ואף לשמור את הנתונים לכמה ימים", אמר. החלק השני מבוסס על טכנולוגיית Storm, שפותחה על ידי אנשי טוויטר (Twitter) לפני כשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים