הסרט על סטיב ג'ובס זכה לקבלת פנים אוהדת בפסטיבל סנדנס

הצופים בסרט, שיעלה על האקרנים בארצות הברית באפריל, מחאו כפיים ארוכות בתום ההקרנה ● הסרט, jOBS, מתאר את 30 השנים המכוננות בחייו של יושב הראש המנוח של אפל, מנעוריו ועד ששב לעמוד בראש אחד המותגים הידועים בעולם ● אשטון קוצ'ר, שמגלם את דמותו של ג'ובס, אמר ש-"לא קל לגלם אדם שזכרו עדיין כה טרי בתודעת הציבור, כשבכל מקום אפשר להיתקל במישהו שהכיר אותו, פגש אותו או ראה אותו בווידיאו... כל אחד יכול להיות מבקר"

הסרט הראשון על סטיב ג'ובס, המייסד האגדי של אפל (Apple), זכה לקבלת פנים חמה כשהוקרן בהקרנת בכורה בפסטיבל סנדנס ביום ו', 15 חודשים לאחר מותו. בסרט, jOBS, שהוא הראשון מבין שני סרטים שיעסקו בו, מגלם השחקן אשטון קוצ'ר את דמותו של יזם המחשבים שחולל מהפכה בחיי היום יום של כולנו. הסרט מתוכנן לעלות לאקרנים ברחבי ארצות הברית ב-19 באפריל.

jOBS מתאר את 30 השנים המכוננות בחייו של יושב הראש המנוח של אפל, מנעוריו ועד ששב לעמוד בראש אחד המותגים הידועים בעולם. "לכל אחד דעה משלו על סטיב ג'ובס וכל אחד מתעניין בחלק אחר של הסיפור. האתגר היה להחליט איזה חלק של הסיפור לספר, מבלי להרתיע איש", אמר במאי הסרט, ג'וש שטרן, לכתב סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) לפני ההקרנה.

הסרט נפתח בתיאור דמותו של ג'ובס בקולג' כחולם, משורר וצרכן סמים מזדמן, וברעיונות הראשונים ביחס לאפל, עוד לפני שזכו להתממש. חלק ניכר מהאירועים מתרחש בתחילת שנות ה-80', כאשר אפל הציגה את מחשבי Lisa ומקינטוש (Macintosh) הראשונים, שלא זכו להצלחה והובילו להדחתו של ג'ובס מהחברה שהקים.

ג'ובס בגילומו של קוצ'ר מצטייר ככוכב הרוק של עולם המחשבים, דמות נערצת ולא לגמרי מובנת, אדם שמנסה לחשוב "מחוץ לקופסה" כדי ליצור מותג שייתפס כקול. בתום ההקרנה ביום ו' זכה הסרט לתשואות ממושכות ולאחר מכן עלה קוצ'ר לבמה וסיפר על ההכנות לגילום דמותו של ג'ובס, כולל היציבה שלו, תנועות הידיים והמבטא. לדבריו, הוא צפה ביותר מ-100 שעות של סרטי וידיאו שתיעדו את ג'ובס.

בולטים בהיעדרם מהסרט החיים האישיים של ג'ובס והדיונים המשפטיים עם אם ילדו הראשון מוזכרים בו רק ברקע. לדבריו שטרן, הוא התעלם מכך במכוון, משום שמטרת הסרט לא הייתה "להפוך את חייו של ג'ובס לאופרת סבון".

קוצ'ר, בן 34, אמר כשצעד על השטיח האדום, לפני תחילת הסרט, שהוא גאה על שזכה לגלם את ג'ובס, אך הודה שחשש בשל מעמדו האיקוני של יושב ראש אפל. "לא קל לגלם אדם שזכרו עדיין כה טרי בתודעת הציבור, כשבכל מקום אפשר להיתקל במישהו שהכיר אותו, פגש אותו או ראה אותו בווידיאו… כל אחד יכול להיות מבקר", אמר קוצ'ר לכתב רויטרס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים