אפל הגבירה את הביקורות במפעלי הספקיות שלה – וגילתה עובדים קטינים

בביקורות שביצעה גילתה החברה מקרים רבים של עובדים קטינים, אפליה ובעיות במשכורת ● אפל מסרה, כי בשנה החולפת היא ביצעה 393 ביקורות - עלייה של 72% בהשוואה ל-2011 ● החברה טוענת, כי תפעל לתיקון הליקויים שהתגלו

אפל (Apple) הגבירה בשנה האחרונה את הביקורות על תנאי העבודה במפעלים של הספקיות הגדולות שלה – וגילתה מקרים רבים של עובדים קטינים, אפליה ובעיות במשכורת.

היצרנית של מכשירי ה-iPhone ומחשבי ה-iPad, שמסתייעת בעיקר ביצרניות באסיה דוגמת פוקסקון (Foxconn) לצורך ייצור של מרבית מוצריה, מסרה ביום ה', כי ביצעה בשנה החולפת 393 ביקורות – עלייה של 72% בהשוואה ל-2011. במסגרת אותן ביקורות נבדקו אתרים שבהם עובדים בסך הכול 1.5 מיליון בני אדם בייצור של מוצריה.

בשנים האחרונות ספגה אפל ביקורת והואשמה בגריפת הון על גבם של עובדים סינים במשכורת נמוכה, שסופגים בנוסף יחס גרוע. הביקורת עלתה לכותרות ב-2010, לאחר שבעקבות דיווחים על מקרי התאבדות הופנה אור הזרקורים לתנאי העבודה במפעלי פוקסקון. אלה כללו, על פי הדיווחים, שעות עבודה ארוכות, משכורות נמוכות ותנאי מחיה ירודים במעונות שבמפעלים. פוקסקון הוא השם המסחרי של Hon Hai Precision Industry – חברה שמעסיקה 1.2 מיליון עובדים ברחבי סין.

בהנהגתו של מנכ"ל אפל, טים קוק, שהחליף את סטיב ג'ובס המנוח עם מותו ב-2011, החלה אפל לנקוט באמצעים לשיפור התיעוד והגברת השקיפות, ובכלל זה ביקורות רחבות היקף במפעלים שבשרשרת האספקה שלה. בשנה שעברה הסכימה החברה גם לביקורות נפרדות שמבוצעות על ידי הגוף העצמאי Fair Labor Association.

בראיון שהעניק ביום ה' אמר ג'ף ויליאמס, סגן נשיא בכיר לתפעול באפל, כי החברה הגבירה את המאמצים על מנת לפתור את שתי הסוגיות המאתגרות ביותר – להבטיח שקטינים לא יעבדו בשרשרת האספקה ולהגביל את שעות העבודה ל-60 שעות בשבוע, לכל היותר. "ננהל חקירות מעמיקות בשרשרת האספקה ונבטיח שכל מקרה של עבודת קטינים יטופל", אמר ויליאמס.

באחד המקרים ניתקה אפל את קשריה עם יצרנית הרכיבים Guangdong Real Faith Pingzhou Electronics Co לאחר שהתגלו 74 מקרים של עבודת קטינים במפעליה. אפל אף דיווחה על ממצאי הביקורת לרשויות המתאימות.

לא ניתן היה לקבל תגובה מ-Guangdong Real Faith Pingzhou Electronics Co.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים