סיסקו מכרה את פעילות הרשתות הביתיות של לינקסיס ל-Belkin

העסקה נתפסת כמהלך נוסף במסגרת מאמציה של סיסקו לצאת מפעילות בשוק של צרכנים פרטיים, כחלק מתוכנית הרה-ארגון שהחלה ב-2011 ● טרם פורסמו נתונים כספיים לגבי העסקה ● הילטון רומנסקי, סגן נשיא ומנהל לפיתוח עסקי בסיסקו: "לינקסיס תרחיב את היכולות של Belkin ותסייע לה לתת מענה לצרכים של יצרניות OEM, ולהגיע לקהל נרחב של משתמשים"

לאחר שלפני כשנתיים סגרה סיסקו (Cisco) את הפעילות הרווחית של מצלמות הווידיאו Flip, מוכרת עתה ענקית התקשורת רכיב נוסף של פעילותה המיועדת לצרכנים פרטיים – יחידת הרשתות הביתיות לינקסיס (Linksys), ל-Belkin.

העסקה, שפורסמה ביום ו' האחרון, נתפסת כמהלך נוסף במסגרת המאמצים של סיסקו לצאת מפעילות בשוק של הצרכנים הפרטיים. זאת, כחלק מהתוכנית של החברה לארגון מחדש שהחלה בשנת 2011. רכישת הפעילות על ידי Belkin מבטיחה שהטכנולוגיה תוסיף לצמוח ולהתפתח, אמר הילטון רומנסקי, סגן נשיא ומנהל לפיתוח עסקי בסיסקו. "יחדיו, ייצרו לינקסיס ו-Belkin ספקית ברמה עולמית של טכנולוגיה לרשתות ביתיות, עם אסטרטגיות משלימות של חדשנות והנדסה", כתב רומנסקי בהודעה שפרסם בבלוג של סיסקו, "לינקסיס תרחיב את היכולות של Belkin ותסייע לה לתת מענה לצרכים של יצרניות OEM, ולהגיע לקהל נרחב של משתמשים".

לא פורסמו נתונים כספיים לגבי העסקה. ב-Belkin צופים, כי היא תיסגר עד חודש מרץ. מנכ"ל Belkin, צ'ט פיפקין, מסר כי העסקה תסייע לחברה לעמוד ביעדים שאפתניים. "שני הארגונים חולקים בערכי ליבה רבים – ושואפים לתת מענה לצרכים האמיתיים של המשתמשים באמצעות היתרונות של התרבות הארגונית. היעד האולטימטיבי של Belkin הוא להיות המובילה העולמית בזירות של הבית המקושר והרשתות האלחוטיות, והרכישה היא צעד חשוב להגשמת חזון זה", אמר פיפקין.

מנהלי Belkin ציינו, כי ישמרו על המותג של לינקסיס, יוסיפו להציע תמיכה ללקוחות החטיבה הנמכרת ויכבדו את האחריות שהוענקה למוצרי החברה. יחד עם נתח השוק של לינקסיס, תחזיק Belkin בכ-30% מהשוק של הרשתות לבתים פרטיים ועסקים קטנים בארצות הברית, על פי מנהלי החברה.

סיסקו רכשה את לינקסיס תמורת כחצי מיליארד דולרים בשנת 2003, במסגרת השאיפה להתרחב לשוק של הצרכנים הפרטיים. אולם, העלות של ניסיונות החדירה הייתה גבוהה מדי, ופגעה בתוצאות הכספיות של החברה. האנליסטים אף טענו שהניסיון לחדור לשווקים רבים אינו מאפשר למנהלי החברה להתמקד בשוקי הליבה שלה, מה שיוצר הזדמנויות למתחרות דוגמת HP, ג'וניפר (Juniper Networks) וחואווי, שמבקשות לחדור אליהם. בשנת 2011 הכריז מנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס, על תוכנית לארגון מחדש שבמסגרתה תצא החברה משווקים רבים ותתמקד במספר מצומצם של פעילויות ליבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים