ארצות הברית: פייסבוק שלחה למשתמשים הוראות לקבלת פיצוי

המשתמשים יפוצו במסגרת הסכם פשרה שהושג בתביעה שהוגשה נגד פייסבוק, לאחר שזו השתמשה בשמותיהם, תמונותיהם, ה-"לייקים" שסימנו ופרטים נוספים ללא הסכמתם ובניגוד לחוק ● סכום הפיצוי המקסימלי למשתמש עומד על 10 דולרים ● עם זאת, מאחר שהסכם הפשרה עשוי לחול על עד 100 מיליון משתמשים, ייתכן שהחברה תתרום את כל סכום הפיצוי שנפסק לארגונים שעוסקים בהדרכה לשימוש בטוח ברשתות חברתיות

פייסבוק (Facebook) שלחה לא מכבר הודעה למשתמשים ששמותיהם, תמונותיהם, ה-"לייקים" שסימנו ופרטים נוספים שימשו לפרסום או מכירת מוצרים ללא הסכמתם ובניגוד לחוק, במסגרת תוכנית Sponsored Stories. בהודעה, שמנוסחת בלשון משפטית, מסבירה פייסבוק כיצד יכולים המשתמשים לקבל נתח מהסכום של 20 מיליון הדולרים שהוקצה לפיצויים במסגרת הסכם הפשרה שנחתם עם החברה. הפיצוי שיקבל כל משתמש הוא עד 10 דולרים.

מאחר שהסכם הפשרה עשוי לחול על עד 100 מיליון משתמשים, ייתכן מאוד שהפרקליטים יבחרו, בסופו של דבר, בחלופה השנייה שהותוותה בהסכם הפשרה, לפיה כל הסכום יחולק בין שורה ארוכה של ארגונים ללא כוונת רווח שעוסקים בהדרכה של מבוגרים וילדים בשימוש בטוח ברשתות חברתיות.

בפני המשתמשים שקיבלו את המכתב עומדות חמש חלופות: להגיש טופס תביעה לקבלת פיצוי, להודיע שאינם מעוניינים לקחת חלק בהסכם הפשרה, להודיע על התנגדות להסכם הפשרה, לבקש שימוע לגבי שכר הטרחה של הפרקליטים שטיפלו בתביעה נגד פייסבוק או לא לעשות דבר.

התביעה הוגשה במרס 2011 וביוני 2012 דחתה השופטת לוסי קוה הצעה להסכם פשרה בסכום של 10 מיליון דולרים בטענה שסכום הפיצוי נמוך מדי. חודש לאחר מכן הוחלפה השופטת קוה בשופט ריצ'רד סיבורג, שהעניק בדצמבר אישור ראשוני להסכם הפשרה הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים