RIM החליפה את שמה לבלקברי והשיקה שני מכשירים חדשים

יצרנית הסלולר הקנדית החליפה את שמה ומעתה תיקרא על שם מוצר הדגל של החברה, בלקברי ● עוד הכריזה על השקת שני מכשירים חדשים, Q10 ו-Z10, המבוססים על הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, BB10 ● ה-Z10, בעל מסך מגע וללא כל כפתורים בחזית, עם מסך 4.2 אינץ' ברזולוציה של 1,280 על 768 פיקסלים, יימכר ברחבי העולם בחודשים הקרובים, בעוד שלגבי ה-Q10, בעל מקלדת QWERTY ומסך 3.1 אינץ', טרם פרסמה החברה פרטי זמינות ותמחור

RIM כינסה אתמול (ד') מסיבת עיתונאים בניו-יורק והודיעה על כמה בשורות מעניינות. הראשונה והדרמטית ביותר – מעתה יהיה שמה של החברה בלקברי (Blackberry) ולא RIM. בנוסף, השיקה יצרנית הסלולר הקנדית שני מכשירי בלקברי חדשים, Q10 ו-Z10, עם גרסה חדשה של מערכת ההפעלה, BB10. בשורה שלישית היא הכרזתה של החברה על ששכרה את שירותיה של הזמרת הידועה אלישיה קיז לתפקיד מנהלת הקריאייטיב העולמית שלה.

ה-Z10 הוא בעל מסך מגע וללא כל כפתורים בחזית, עם מסך 4.2 אינץ' ברזולוציה של 1,280 על 768 פיקסלים, מצלמת 8 מגה-פיקסל אחורית ו-2 מגה-פיקסל קדמית ובעל סוללת 1,800 מילי-אמפר, שמבטיחה לדברי החברה 10 שעות דיבור. המכשיר תומך בקישוריות דור 4 (LTE), ב-NFC, Wi-Fi בתקן N, בעל חריץ הרחבת זיכרון מיקרו SD ויציאת מיני-HDMI. משקלו – 135 גרם. המכשיר השני שהושק הוא הבלקברי Q10, בעל מקלדת QWERTY ומסך 3.1 אינץ' ברזולוציה של 720 על 720 פיקסלים.

בלקברי מסתערת על השוק עם מערכת ההפעלה החדשה שלה בתקווה לחזור למשחק. המערכת החדשה מתהדרת בממשק חדש, המציג על המסך רשת של יישומים, בדומה למכשירי iOS ואנדרואיד (Android), אבל נושאת בחובה שינויים גדולים, לאחר שבחברה תכננו ועבדו עליה במשך שנתיים. מדובר במערכת המאפשרת בהפעלה על ידי מחוות ובהפעלה קלה על ידי יד אחת בלבד. במערכת ההפעלה החדשה שולב גם שירות הווידיאו של ooVoo הישראלית, המאפשר שיחות וידיאו רבות משתתפים בין מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים. לדברי החברה, נושא האבטחה ימשיך להיות בעל דגש מיוחד במערכת ההפעלה החדשה, בהתאם למוניטין של החברה – ויאפשר לסוכנויות ממשלתיות להמשיך להשתמש בבטחה במכשירי הבלקברי. עוד מאפשרת מערכת ההפעלה החדשה למשתמש במכשיר כאילו היה שניים – אחד לצרכים פרטיים והשני לצרכים ארגוניים, עם כל מגבלות ההבטחה שדורשים הארגונים, זאת ללא גישה בין החלק העסקי לחלק הפרטי.

החברה התאמצה מאוד להדביק את הפערים מבחינת היצע תוכנות ויישומי צד שלישי, וחנות היישומים של בלקברי כוללת כבר 70 אלף יישומים. כמה יישומים הבולטים בהיעדרם, כמו אנגרי בירדס (Angry Birds), סקייפ (Skype), קינדל (Kindle) של אמזון (Amazon) וסאפ (SAP) – יוספו בקרוב, על פי החברה.

נראה שהתמיכה בבלקברי מצד המפעילות רחבה מאוד, לאור חששן מפני שליטת אפל (Apple) ואנדרואיד, וכן לאור הביקוש הנמוך למכשירי חלונות (Windows). ה-Z10 יימכר מיד אצל חמש מפעילות בריטיות, בעוד שבוע בקנדה ובמדינות נוספות בעולם במהלך החודשים הקרובים. בארה"ב הוא יימכר אצל כל המפעילות, אך נראה שייקח עוד חודש-חודשיים בשל התארכות אישורו על ידי ה-FCC. באשר ל-Q10, החברה לא פרסמה את זמינותו ותמחורו.

הכרזותיה של יצרנית הסלולר מסמנות את המאמצים שעושה החברה, השרויה בקשיים גדולים בעקבות התחרות העזה בשוק הסמארטפונים, במטרה לנסות ולהדביק את הפערים מול מתחרותיה – ולהחזיר לעצמה נתחי שוק גדולים שאיבדה בשנים האחרונות. מתגובות ראשונות שמתפרסמות ברשת, נראה כי המכשירים החדשים מרשימים ועשויים לשמח מאוד את משתמשי בלקברי הנאמנים, שחיכו בסבלנות לחידושים – ואף מסוגלים למשוך משתמשים חדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים