דיווח: יבמ שוקלת לרכוש את נט-אפ ואת אימפרבה הישראלית

הענק הכחול שוקל בימים אלה שורה של רכישות - דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג ● רכישה של נט-אפ תסייע לה לחזר את מעמדה בעסקי האחסון בענן ● התוכנה שפיתחה אימפרבה מגינה על קבצים בתוך ארגונים, מנהלת הרשאות גישה אליהם מכל מקום, תוך שהיא שומרת על אבטחת המידע ועל סודיות הקבצים, עוקבות אחר פעילותם ומאתרת איומים פוטנציאליים

יבמ (IBM) שוקלת בימים אלה לרכוש מספר חברות, בהן נט-אפ (NetApp) והחברה הישראלית אימפרבה (Impreva) – כך דיווחה בסוף השבוע סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg). הרכישה נועדה לחזק את מעמדה של יבמ בעסקי האחסון בענן.

יבמ מוכרת כיום את פתרונות האחסון של נט-אפ בתצורת OEM, כתוצאה מהסכם שנחתם בין השתיים ב-2005. רכישת נט-אפ תביא לענק הכחול קו מלא של פתרונות SAN-NAS מאוחדים, תשתית אחסון עדכנית בתצורת אשכול ונוכחות גוברת בשוק האחסון בפלאש (Flash). על פי בלומברג, יבמ מחפשת רכישות שכאלה על מנת להתניע מחדש את הצמיחה במכירותיה, שהסתכמה ב-0.8% בלבד בארבע השנים האחרונות – נתון המכירות הגרוע ביותר מאז 2002.

שוו וו, אנליסט ב-Sterne Agee & Leach, אמר ש-"אחסון הוא בהחלט אחד האזורים החלשים של יבמ והגיוני שהיא תרצה לשפר תחום זה על ידי רכישה משמעותית".

שווייה של נט-אפ מוערך ב-13 מיליארד דולרים והחברה הכפילה את מחזורה מאז 2008. רכישה שכזו עשויה לשבש את מערכת היחסים ההדוקה בין נט-אפ לסיסקו (Cisco), כשזו האחרונה מתחרה ביבמ בעולמות השרתים והרישות. בעבר כבר היו דיווחים, שבסופו של דבר התבררו כלא נכונים, לפיהם סיסקו תרכוש את נט-אפ. חברה נוספת ששמה הוזכר בהקשר זה הייתה אורקל (Oracle).

עוד אקזיט כחול לבן?
חברה נוספת שיבמ שוקלת בימים אלה את רכישתה היא, לפי בלומברג, אימפרבה הישראלית. מדובר בחברת אבטחת מידע של שלמה קרמר, שנמנה עם מייסדי צ'ק פוינט (Check Point). אימפרבה הוקמה בסוף 2002 ועוסקת בתחום אבטחת יישומי אינטרנט. לחברה מרכז פיתוח בתל אביב, משרדי מכירות ברחבי אירופה ומטה בקליפורניה.

אימפרבה פיתחה תוכנה שנועדה להגן על קבצים בתוך ארגונים ולנהל הרשאות גישה אליהם מכל מקום, תוך שהיא שומרת על אבטחת המידע ועל סודיות הקבצים. כמו כן, היא עוקבת אחרי הפעילות של הקבצים ומאתרת איומים פוטנציאליים.

ב-2011 דורגה אימפרבה במקום העשירי ברשימת 50 החברות פורצות הדרך של וול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal). באותה השנה הונפקה החברה בבורסת ניו-יורק ושווייה עומד כיום על 842 מיליון דולרים. קרמר החזיק ב-20% ממניות אימפרבה וחלקו דולל ל-15% לאחר ההנפקה. אימפרבה מעסיקה 400 עובדים ברחבי העולם – מחציתם בישראל. פתרונותיה מוטמעים בקרב יותר מ-2,000 ארגונים ויש לה 1,000 לקוחות נוספים שמקבלים את פתרון האבטחה שלה כשירות בענן.

חברה נוספת המהווה יעד פוטנציאלי לרכישה על ידי יבמ היא, על פי בלומברג, Splunk – שמספקת פתרון תוכנה מתקדם לקטלוג בזמן אמת של נתונים בעולם ה-Big Data. הפתרון מוטמע בארץ על ידי א.מ.ת. מיחשוב. כמו כן, יבמ עשויה לרכוש את ג'וניפר (Juniper Networks) – רכישה שתסייע לענק הכחול להתמודד מול סיסקו, המובילה את שוק התקשורת.

לא התקבלה תגובת מי מהחברות הנזכרות בכתבה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    אם אכן IBM יקנו את החברות הללו, כל מה שהיה טוב בהן יעלם...

  2. ניב

    בyahoo לפחות ציינו שאלו ספקולציות של כלכלנים וממספר בתי השקעות במקביל, כאשר כל כלכלן זרק לאויר חברה אחת. סתם ספקולציה....

אירועים קרובים