IDC: המכירות של מחשבי הלוח הגיעו לשיאים חדשים ברבעון האחרון של 2012

היצרניות השונות מכרו בשלושת החודשים האחרונים של השנה יותר מ-52 מיליון יחידות של מחשבי לוח - כך על פי חברת המחקר ● מדובר בעלייה אסטרונומית, של 75%, לעומת הרבעון האחרון של 2011 ● אפל שבה להוביל את השוק לאחר שמכרה 23 מיליון יחידות של מחשבי iPad - זינוק של 48% ● אסוס נהנתה מצמיחה רבעונית מרשימה של 403%, אולם נתח השוק שלה ירד ● מיקרוסופט לא הצליחה להתברג בחמישייה הראשונה עם מחשבי Surface החדשים שלה

המכירות של מחשבי הלוח ברחבי העולם סוגרות את 2012 עם שיאים חדשים, לאחר שברבעון האחרון שלה הן הסתכמו במספר שיא של 52.5 מיליון יחידות – כך עולה מנתונים שפרסמה IDC. אפל (Apple) שבה להוביל את השוק. מדובר בעלייה אסטרונומית, של 75.3%, בהשוואה לרבעון האחרון של 2011, בו נמכרו 29.9 מיליון יחידות. חברת המחקר מייחסת את העלייה להתרחבות ההיצע והמגוון של מחשבי הלוח, וכן למכירות הנאות בעונת הקניות שלקראת חגי סוף השנה.

"צפינו מכירות נאות והשוק לא אכזב", אמר טום מיינלי, מנהל מחקר למחשבי לוח ב-IDC. "מוצרים חדשים שהשיקו הספקיות המובילות של מחשבי הלוח, וכן חדירתה של מיקרוסופט (Microsoft) לשוק, הובילו לעלייה בעניין מצד הצרכנים ולמכירות נאות מאוד בעונת הקניות של חגי סוף השנה. המכירות הנאות בולטות במיוחד נוכח הירידה שנרשמה במכירות של מחשבי ה-PC ברבעון, בפעם הראשונה מזה יותר מחמש שנים".

אפל, כצפוי, שבה להוביל בצמרת הספקיות של מחשבי הלוח, כאשר המכירות של מחשבי ה-iPad עלו ב-48% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2011 והסתכמו ב-22.9 מיליון יחידות. ב-IDC מציינים שנתונים אלה תואמים את התחזיות ומסבירים אותם בהשקה של מחשבי iPad Mini ובזמינות של מחשבי iPad 4. סמסונג (Samsung), המתחרה, המשיכה לסגור את הפערים, ועל אף שהיא עדיין רחוקה מהליגה של אפל, היא רשמה נתונים נאים של 7.9 מיליון יחידות (אנדרואיד וגם חלונות מובייל) וצמיחה של 263% ברבעון האחרון של השנה.

אמזון (Amazon) מכרה ברבעון המדווח כשישה מיליון יחידות של מחשבי לוח ואילו ברנס & נובל (Barnes & Noble) מכרה קרוב למיליון יחידות. אסוס (Asus) נהנתה מצמיחה רבעונית מרשימה של 402.5% ומספר היחידות שמכרה הגיע ל-3.1 מיליון. עם זאת, נתח השוק שלה ירד מ-7.8% אחוזים ברבעון האחרון של 2011 ל-5.8% ברבעון האחרון של 2012. מיקרוסופט (Microsoft) לא הצליחה להשתלב בחמישייה המובילה ומכרה פחות מ-900 אלף יחידות של מחשבי Surface, שהושקו באוקטובר האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים