אריק שמידט: סין היא איום על האינטרנט

יושב ראש גוגל טוען בספר חדש, שייצא באפריל, שסין מעניקה גיבוי לפשיעה מקוונת לצורך רווחים כלכליים ופוליטיים, ומכנה אותה "מסננת המידע הפעילה והנמרצת ביותר בעולם" וההאקרית "המתוחכמת והנרחבת ביותר" של מידע מחברות זרות ● הוא קורא בספרו לממשלות המערב לפעול בדומה לממשלת סין ולפתח קשרים הדוקים יותר בין המדינה לחברות ההיי-טק

אריק שמידט. עזב את גוגל סופית

סין היא "איום על האינטרנט", מאחר שהיא מעניקה גיבוי לפשיעה מקוונת לצורך רווחים כלכליים ופוליטיים – כך טוען אריק שמידט, יושב ראש גוגל (Google), בספר חדש.

בספר, The New Digital Age (העידן הדיגיטלי החדש), שאמור להגיע למדפי החנויות באפריל, מוצגת סין כ-"מסננת המידע הפעילה והנמרצת ביותר בעולם" וכהאקרית "המתוחכמת והנרחבת ביותר" של מידע מחברות זרות. יצוין שהסינים הכחישו בעבר את ההאשמות על פריצה למחשבים.

בין השאר, כותב שמידט בספרו, כי "ההבדל בין הטקטיקות של החברות באמריקה ובסין יציב את הממשל והחברות בארצות הברית בעמדת נחיתות". הסיבות לכך, לטענתו, הן שבוושינגטון "לא נוקטים בשיטות דומות של ריגול תעשייתי-דיגיטלי, החוקים מחמירים יותר, ונאכפים בצורה יעילה יותר, ותחרות לא הוגנת עומדת בסתירה לשאיפה האמריקנית לכללי משחק הוגנים".

עוד קורא שמידט בספר לממשלות המערב לפעול בדומה לממשלת סין ולפתח קשרים הדוקים יותר בין המדינה לחברות ההיי-טק. הוא טוען, כי מדינות יצאו נשכרות משימוש בטכנולוגיה של חברות מהימנות. "ככל שחואווי (Huwaii) צוברת נתח שוק, כך צומחים גם ההשפעה וטווח ההגעה של סין", על פי שמידט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים