גוגל מנסה להביא לסיום חקירת האיחוד האירופי

החברה הציעה לוועדת התחרות של האיחוד שינויים בכמה מנהליה העסקיים כדי להפיס את הרשויות ולהימנע מקנסות ● החקירה היא תוצאה של תלונות שהוגשו נגדה על ידי יותר מתריסר חברות, בהן מיקרוסופט, בטענה שהיא ניצלה את כוחה כדי לחסום מתחרות ● אם לא יימצא פתרון, גוגל עלולה להיקנס בסכום של עד ארבעה מיליארד דולרים

האם הוסר איום חקירת האיחוד האירופי מעל ראשה של גוגל (Google)? בסוף השבוע הודיעה הוועדה של האיחוד שבוחנת את הפרות התחרות באירופה, כי קיבלה מענקית החיפוש כמה הצעות מפורטות לשינויים בכמה מנהליה העסקיים.

גוגל נמצאת תחת חקירה של האיחוד האירופי בשנתיים האחרונות, בעקבות תלונות שהוגשו נגדה על ידי יותר מתריסר חברות, בהן מיקרוסופט (Microsoft), בטענה שהיא ניצלה את כוחה כדי לחסום מתחרות.

אם הוועדה תקבל את הצעותיה של גוגל, המשמעות היא שמכוח הליכי ההסדרה, לא יוטל על גוגל קנס ולא ייקבעו ממצאים לפיהם היא עברה על החוקים של האיחוד.

חברות שמפירות את חוקי האיחוד האירופי עלולות להיקנס בעד 10% מהמחזור שלהן. במקרה של גוגל, במידה שלא יימצא פתרון, הקנס עשוי להגיע עד ארבעה מיליארד דולרים.

הוועדה, בראשותו של ג'ואקין אלמוניה, סירבה למסור פרטים על ההצעות שהגישה גוגל, אך מסרה שהיא בודקת אותן. דובר גוגל מסר, כי החברה ממשיכה לשתף פעולה עם הוועדה.

לדברי גורמים המעורים בנושא, שאינם מעוניינים בפרסום שמם בשל הרגישות הרבה של הנושא, ההצעות של ענקית החיפוש כוללות תיוג של השירותים שלה בתוצאות החיפוש, כך שהם יובדלו מן השירותים של מתחרותיה. בנוסף, הן כוללות הצבת פחות מגבלות על מפרסמים.

גוגל נחקרה גם בארצות הברית. ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית (ה-FTC) סיימה את חקירתה בחודש שעבר מבלי שנקטה כל צעד, ובכך זכתה שם גוגל לניצחון.

לפי חברת המחקר ComScore, נתח השוק של מנוע החיפוש של גוגל עומד באירופה על 82%, בעוד שבארצות הברית הוא מגיע ל-67%.

הוועדה האירופית, הפועלת כרגולטור בנושא תחרות בקרב 27 מדינות האיחוד האירופי, צפויה כעת לבקש תגובות ממתחרותיה של גוגל וקבוצות נוספות בעלות עניין, לפני שתחיל מבחן שוק רשמי. לפי הוועדה, ייתכן שגוגל העדיפה את שירותי החיפוש של עצמה על פני אלה של מתחרותיה, והעתיקה סקירות על מסעדות ונסיעות מאתרים מתחרים מבלי לקבל היתר לכך. ראשי האיחוד האירופי אף הביעו דאגה שגוגל הציבה מגבלות על מפרסמים ועל פרסומיהם כדי למנוע מהם להעביר קמפיינים שלהם למנועי חיפוש מתחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים