סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן: "אנחנו אחת ממעצמות הסייבר החשובות בעולם"

"משמרות המהפכה נמצאות במקום הרביעי בעולם ביכולות הסייבר והצליחו להגיע לפסגת הטכנולוגיה למרות הסנקציות", אמר הבכיר ● לדבריו, בעזרת הסייבר, "איראן יכולה לעקוב באופן מלא אחרי האינטרסים האמריקניים והישראליים באזור ולרסק את ארצות הברית והמשטר הציוני" ● ממאמר שפרסם אל"מ (מיל') ד"ר גבי סיבוני, ראש התוכנית ללימודי סייבר במכון למחקרי ביטחון לאומי, נראה שהבכיר האיראני לא מפריז - ואיראן יכולה להפוך לאחת המדינות המתקדמות בתחום הלוחמה הקיברנטית

אובדן משמעותי של חיים, או של רכוש, גרימת נזק, או גניבה ברמות של עשרות מיליארדים דולרים. BigStock

"איראן היא אחת ממעצמות הסייבר החשובות בעולם" – כך גורס סגן מפקד משמרות המהפכה האיראניים. על פי גורמים ישראליים בכירים, ייתכן שהוא צודק.

הבכיר, בריגדיר גנרל (דרגה המקבילה לתת-אלוף – י.ה.) מוחמד חוסיין ספהר, דיבר בסוף השבוע בעיר אראק שבמרכז המדינה, שסמוך לה יש כור גרעיני לייצור פלוטוניום. לדבריו, "משמרות המהפכה הצליחו להגיע לפסגת הטכנולוגיה – למרות כל הלחץ והסנקציות שהוטלו על איראן, במיוחד בתחום הביטחוני". הוא הוסיף, כי "משמרות המהפכה הגיעו להישגים מצטיינים והפכו ל-'קוץ בישבן' לאויבים של איראן. אנחנו במקום הרביעי בעולם ביכולות הסייבר שלנו".

ספהר טען ש-"הרפובליקה האיסלאמית של איראן, בהינתן יכולות ההרתעה האפקטיביות שלה, יכולה לעקוב באופן מלא אחרי האינטרסים האמריקניים והישראליים באזור. כוח ההרתעה של משמרות המהפכה מסכן את האינטרסים האמריקניים באזור. כוח הרצון החזק של משמרות המהפכה יכול לרסק את ארצות הברית ואת המשטר הציוני".

הגנרל אינו מגזים כלל
אף שנראה שדבריו של סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן הם לא יותר מדברי רהב – נראה שאין זה כך. במאמר שפרסם באוקטובר האחרון אל"מ (מיל') ד"ר גבי סיבוני, ראש התוכנית ללימודי סייבר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), הוא תיאר את התוכניות והיכולות של משמרות מהפכה להפוך את איראן לאחת המדינות המתקדמות ביותר בתחום הלוחמה הקיברנטית.

אל"מ (מיל') ד"ר גבי סיבוני, ראש התוכנית ללימודי סייבר במכון למחקרי ביטחון לאומי. צילום: קובי קנטוראיראן, לפי המאמר, פועלת להשגת כמה יעדים. היעד הראשון שלה הוא ליצור מעטפת טכנולוגית שתגן על תשתיות קריטיות ומידע רגיש מפני התקפות סייבר דוגמת סטוקסנט (Stuxnet), שפגעה במערכות השו"ב של התוכנית האיראנית להעשרת אורניום, הביאה להתחממות של צנטריפוגות ולאחר מכן להרס שלהן.

מטרה נוספת היא לעצור ולסכל את פעילות הרשת של גורמי האופוזיציה ומתנגדי המשטר באיראן, שעבורם הרשת היא פלטפורמה מרכזית לתקשורת, להפצת מידע ולארגון הפעילות נגד השלטונות בטהראן. התוכנית האיראנית ליצירת רשת תקשורת נפרדת ועצמאית היא חלק חשוב ומרכזי במיוחד בהקשר זה.

עוד כתב אל"מ (מיל') ד"ר סיבוני במאמרו, כי במקרה של הסלמה בין איראן למערב תשאף הרפובליקה האיסלאמית לבצע מתקפת סייבר נגד תשתיות קריטיות של ארצות הברית ושל בעלות הבריתה, בהן של תשתיות אנרגיה, מוסדות פיננסיים ומערכות תחבורה.

על מנת לממש את המטרות של האסטרטגיה שלה, כתב ד"ר סיבוני, איראן הקצתה כמיליארד דולרים לפיתוח ולרכישת טכנולוגיות, לגיוס מומחים בתחום ולהעסקתם. כמו כן, הוא ציין שיש לאיראן רשת ענפה של מוסדות מחקר חינוכיים ואקדמיים שעוסקים ב-IT, הנדסת מחשבים, הנדסת אלקטרוניקה ומתמטיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים