משך ההמתנה למחשבי iPad Mini בארצות הברית התקצר ליום אחד עד שלושה ימים בלבד

זמני האספקה ירדו משלושה ימים עד חמישה ימים בחודש הקודם ● המנכ"ל, טים קוק, צופה ש-"האיזון בין הביקוש להיצע" יושג רק בחודש הבא ● לא ברור האם יש לייחס את התקצרות זמן האספקה לירידה בביקוש או לשיפורים בתפוקה במפעלי הייצור של מחשבי iPad

משך ההמתנה למחשבי iPad Mini בארצות הברית וזמן האספקה ירדו בחודש ינואר ליום אחד עד שלושה ימים, בהשוואה לשלושה עד חמישה ימים בחודש הקודם. עם זאת, לא ברור האם יש לייחס את התקצרות זמן האספקה לירידה בביקוש או לשיפורים בתפוקה במפעלי הייצור של מחשבי iPad.

בשיחת הוועידה עם משקיעים שערך בחודש שעבר לרגל פרסום הדו"חות הרבעוניים של החברה הודה מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, כי החברה לא הצליחה לעמוד בביקוש למחשבי iPad Mini. "הלקוחות אוהבים את מחשבי Mini והיינו רוצים לייצר יותר. סיימנו את הרבעון עם צבר הזמנות משמעותי", אמר.

ברבעון האחרון של 2012 מכרה אפל 22.86 מיליון יחידות של מחשבי iPad בהשוואה ל-15.4 מיליון יחידות ברבעון המקביל ב-2011. החברה לא פירטה כמה מבין מחשבים אלה הם iPad Mini וכמה מחשבים רגילים.

קוק צפה, כי בחודש הבא תשיג אפל "איזון בין הביקוש להיצע" ביחס למחשבי iPad Mini. "כפי שציינו ברבעון שעבר, מתח הרווחים של מחשבי iPad Mini נמוך משמעותית מהממוצע של מוצרי החברה ואנחנו מצפים לעמוד בביקוש ברבעון של חודש מרס, לאחר שברבעון האחרון לא הצלחנו לעשות זאת", ציין.

הוא תיאר את מחשבי iPad כ-"אימא של כל ההזדמנויות, משום שהשוק של מחשבי חלונות (Windows) גדול בהרבה מהשוק של מחשבי Mac. אני אומר כבר שנתיים או שלוש שבשלב מסוים, השוק של מחשבי הלוח יהיה גדול מהשוק של מחשבי ה-PC, ואני עדיין מאמין בכך".

על פי נתונים של IDC, אפל שלטה בשלושת החודשים האחרונים של 2012 בשוק מחשבי הלוח, עם נתח של 43.6%. מדובר בנתח גדול ביותר מפי שלושה מזה של סמסונג (Samsung), שבמקום השני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים