אוסטרליה: הממשלה שוקלת לחייב חברות היי-טק לפרסם את דו"חות המס שלהן לציבור

הממשלה הפדרלית של אוסטרליה בוחנת דרכים שימנעו מחברות היי-טק רב לאומיות גדולות, דוגמת גוגל, לחמוק מתשלום מס מלא בתחבולות מתוחכמות ● אחת הדרכים שנשקלות היא חיוב החברות לפרסם את דו"חות המס שלהן

חברות היי-טק רב לאומיות גדולות שפועלות באוסטרליה עשויות להידרש לפרסם את דו"חות המס שלהן לציבור, במסגרת תוכנית של הממשלה הפדרלית במדינה. זו מבקשת למנוע מחברות כאלה לחמוק מתשלום מס מלא בדרכים מתוחכמות.

סגן שר האוצר האוסטרלי, דיוויד ברדבורי, האשים בעבר חברות גדולות דוגמת גוגל (Google), כי הן נוקטות בדרכים מתוחכמות על מנת להימנע מתשלומי מס גדולים יותר במדינה. עם זאת, ברשות המסים של אוסטרליה מודים ששיטות אלה חוקיות לחלוטין.

כעת קורא ברדבורי להגביר את השקיפות במערכת המיסוי של אוסטרליה על מנת למנוע מחברות רב לאומיות גדולות לחמוק מתשלומי מס מלאים. אחת ההצעות היא לתקן את החוק ולהגדיר מי יחויב לדווח כמה מס הוא משלם ובאיזה אופן יפורסם המידע לציבור. בהמשך החודש צפויה להיערך ישיבה בנושא בין אנשי משרד האוצר האוסטרלי לראשי רשות המסים.

"חברות רב לאומיות גדולות נוקטות בהסדרים מורכבים ובונות מבנים ארגוניים סבוכים כדי להימנע מתשלום נתח הוגן מרווחיהן ולהסתתר מאחורי חומת סודיות", נכתב בהודעה שפרסם ברדבורי. הוא הדגיש שממשלת אוסטרליה לא מתכוונת לחייב גם יחידים ועסקים קטנים לדווח לציבור על תשלומי המס שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים