יבמ תציע חבילת כלים חדשה לניהול אבטחה תוך ניתוח Big Data

אנשי הפיתוח במעבדת התוכנה של יבמ ישראל עומדים מאחורי מערכת חדשה לאבטחת סייבר, המאפשרת זיהוי מוקדם של פעילות בוטנט, ניתוח בזמן אמת של התעבורה ברשת והפעלת אלגוריתמים המזהים אילו מחשבים הפועלים בתחומי הארגון עמדו בקשר עם אתרים זדוניים או נגועים

טכנולוגיות המפותחות במעבדת התוכנה של יבמ (IBM) ישראל עומדות במרכז חבילת כלים חדשים לניהול אבטחה של ענקית המחשבים, המשלבים ניתוח Big Data כחלק מתהליך הזיהוי של איומי האבטחה להם חשוף הארגון.

אנשי הפיתוח במעבדת התוכנה של יבמ בישראל עומדים מאחורי מערכת חדשה לאבטחת סייבר, המאפשרת זיהוי מוקדם של פעילות בוטנט (BotNet) – תוכנות זדוניות הפועלות כרובוטים ברשת, אשר משתלטות על מערכות ותוקפות באמצעותן מעגלים נוספים של מערכות ויישומים. המערכת של יבמ מסוגלת לנתח בזמן אמת את התעבורה ברשת, ולהפעיל אלגוריתמים המזהים אילו מחשבים הפועלים בתחומי הארגון עמדו בקשר עם אתרים זדוניים או נגועים. המערכת פועלת כחלק מ-InfoSphere Streams, המהווה פלטפורמה ייחודית של יבמ לניתוח אנליטי מתקדם בזמן אמת. היא בוחנת סוגים שונים של תעבורה ברשת, המגיעים בדרך כלל מרשתות ארגוניות, על מנת לזהות דפוסים חריגים – ולהתריע כמעט בזמן אמת.

מערכת מודיעין האבטחה מבוסס ה-Big Data פותחה במעבדות המחקר של יבמ, בתהליך המאחד ומשלב בין ניתוח מתאם איומי אבטחה בזמן אמת וזיהוי חריגות מדפוסי פעילות נורמלית – באמצעות פלטפורמת מודיעין האבטחה QRadar של יבמ, יחד עם ניתוח אנליטי ייעודי ועיבוד חקר מעמיק בכמויות גדולות של מידע עסקי, המטופלות בחבילת InfoSphere BigInsights. התוצאה היא פתרון משולב האורז בחבילה אחת הן את הניטור החכם וההתרעות המיידיות אודות סיכונים חדשים, והן מסגרת כוללת לניתוח איומים וסיכונים.

לדברי דוקטור דניאל ילין, מנהל מעבדת התוכנה של יבמ בישראל, "השימוש במדיה חברתית, טכנולוגיות מובייל וענן מיחשוב יחד עם התחכום הגובר של תוכנות זדוניות מחולל שינוי עמוק בעולם האבטחה. באמצעות ניתוח בזמן אמת של התעבורה ברשת, ניתן עתה לזהות דפוסי התנהלות חשודים ולאתר איומים אפשריים עוד לפני שפגעו בפועל בעבודה השוטפת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים