הלקוחות לא נשארים חייבים: בקשה לייצוגית בסך 450 מיליון שקלים נגד פלאפון בשל התקלה

התובע, עו"ד תום ליפשיץ מיבנה, דורש מהחברה 150 שקלים - מאה שקלים כפיצוי על נזק ממוני, וחמישים שקלים כפיצוי על נזק לא ממוני ● בבקשתו, כותב ליפשיץ, כי במידה ותאושר התביעה כייצוגית, יש לחשב את הסכום לפי מדד של כשלושה מיליון לקוחות לכל הפחות ● פלאפון בתגובה: "איננו מגיבים לתביעה שלא התקבלה לידינו"

14 שעות בלבד לאחר שהחלה התקלה ברשת פלאפון אתמול (א'), הוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה לאישור של תביעה ייצוגית בסך 450 מיליון שקלים נגד החברה, בעקבות התקלה. התובע הוא עו"ד תום ליפשיץ, תושב יבנה, המבקש מהחברה 150 שקלים – מאה שקלים כפיצוי על נזק ממוני, וחמישים שקלים כפיצוי על נזק לא ממוני.

באמצעות עו"ד ריחאן נג'אר, האני טנוס ובאסל אבו דריס, טוען ליפשיץ כי "פלאפון היא חברת תקשורת שקיבלה אישור רט"ן (רדיו טלפון נייד). היא מתהדרת בהיותה חברה אמינה ומהירה. ביום 3.2.2013 חווה ליפשיץ תקלת תקשורת רחבת היקף, אשר מנעה ממנו שימוש בטלפון הנייד או שליחת מסרונים. המדובר היה בתקלה כלל ארצית. האירוע גרם לליפשיץ מצב של חוסר אונים, הטלפון הנייד הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. התקלה נכפתה עליו, והביאה אותו לניתוק כפוי".

פלאפון, נכתב בתביעה, "הינה חברה עשירה והיה עליה להיערך לקראת התקלה. החברה אמידה ובעלת יכולת מקצועית מהטובות ביותר, והיה עליה להיערך ולהיות מוכנה לכל תרחיש של נפילת רשת". הוא הוסיף, כי "כל דקה ללא יכולת לקבל או להוציא שיחות, מהווה פגיעה קשה במרקם החיים של ליפשיץ".

התובע מבקש מבית המשפט לאשר את התביעה ולאשר להפוך אותה מאישית לייצוגית, ולחשב את סכום התביעה, לפי מדד של כשלושה מיליון לקוחות לכל הפחות.

על פי התביעה, משלם ליפשיץ במסגרת החשבון החודשי שלו עבור קבלת שירותים, ואי מתן השירות לתקופה זו מהווה "התעשרות שלא כדין מצידה של פלאפון, שכן הוא לא קיבל תמורה בעדם".

"פלאפון הטעתה אותי לחשוב כי מדובר ברשת אמינה ויציבה, דבר שהתברר כלא נכון", נכתב בתביעה, "אילולא ידעתי על רשלנות פלאפון, שאינה ערוכה לטפל בתקלות רשת רחבות היקף, לא הייתי מתקשר עימם בחוזה".

כותרת התביעה היא "כספית, נזיקית, חוזית, הגנת הצרכן, עשיית עושר ולא משפט". ליפשיץ טוען, כי קמה לו הזכות לתביעה מתוקף סעיפים בחוק הגנת הצרכן, מכוח תנאי רישיון ההפעלה שפלאפון קיבלה ממשרד התקשורת, מכוח סעיף לפקודת הנזיקין, מכוח חוק החוזים ומכוח חוק עשיית עושר ולא במשפט.

מפלאפון נמסר, כי "איננו מגיבים לתביעה שלא התקבלה לידינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים