מחקר: המכירות של הכוננים הקשיחים יצנחו השנה בשיעור דו ספרתי

"נוכח המתקפה המתמשכת מצד מחשבי הלוח, הטלפונים החכמים וכונני ה-SSD, עתידות ההכנסות בשוק הכוננים הקשיחים לרדת ב-2013 בשיעור של 12%", נכתב בדו"ח של IHS ● בחברה חוזים שהמכירות של הכוננים הקשיחים יגיעו השנה ל-32.7 מיליארד דולרים לעומת 37.1 מיליארד בשנה שעברה ● על פי IHS, הכוננים האופטיים עשויים להיעלם כליל מן העולם

הדור הבא של הכוננים. צילום: אימג'בנק

היקף המכירות של הכוננים הקשיחים צפוי לצנוח השנה צניחה תלולה – כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת המחקר IHS אתמול (ב'). בדו"ח נכתב, כי "נוכח המתקפה המתמשכת מצד מחשבי הלוח, הטלפונים החכמים וכונני ה-SSD, עתידות ההכנסות בשוק הכוננים הקשיחים לרדת ב-2013 בשיעור של 12%".

"בענף של הכוננים הקשיחים יתמודדו ב-2013 עם מספר אתגרים", כתב פנג זנג, אנליסט של IHS למערכות אחסון. "המכירות של המחשבים השולחניים ימשיכו לרדת השנה, בעוד שאלה של המחשבים הניידים נפגעות מהנטייה של הצרכנים להעדיף מחשבי לוח וטלפונים חכמים".

מלבד זאת, המחירים של כונני ה-SSD ממשיכים לרדת והם ינגסו נתח גדול יותר מהשוק המסורתי של הכוננים הקשיחים, מה שיתרום להפחתת ההכנסות בשוק זה. ב-IHS צופים שכלל המכירות של הכוננים הקשיחים יסתכמו ב-2013 ב-32.7 מיליארד דולרים בהשוואה ל-37.1 מיליארד ב-2012. בשנה הבאה ימשיכו ההכנסות לרדת ויסתכמו ב-32 מיליארד דולרים.

עם זאת, אין להסיק מכך שהכוננים הקשיחים עומדים להיעלם מן העולם, לא רק בשל יתרונות העלות של הדיסקים הסובבים אלא גם עקב הנפח הגבוה יותר ליחידה.

עתיד פחות ורוד צופים בחברת המחקר לכוננים האופטיים, משום שיצרנים של מחשבים נישאים זונחים אותם לטובת עיצוב דקיק, ואפילו יצרנים של מחשבים שולחניים כמו אפל מפסיקים להשתמש בהם – בעוד שהצרכנים מעדיפים לצפות בסרטים ישירות מהאינטרנט מבלי לצרוב אותם על תקליטורים.

"היצרנים של מחשבי ה-PC יזנחו בסופו של דבר את הכוננים האופטיים לחלוטין", חוזים ב-IHS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים