ארצות הברית משלימה את שילוב הלוחמה המקוונת בדוקטרינה הצבאית שלה

הפנטגון הכין מסמך שמיועד לנשיא ארצות הברית ובו מתוארת הדוקטרינה של הלוחמה המקוונת, שכוללת מתקפות מנע קיברנטיות נגד אויבים פוטנציאליים ● הכנת המסמך נמשכה שנתיים והוא מסמיך את הנשיא האמריקני להורות על ביצוע של מתקפות מנע מקוונות נגד כל גורם באינטרנט שעל פי ההערכות עלול לסכן את הביטחון הלאומי של ארצות הברית

מסמך שהכין הפנטגון בנושא הלוחמה המקוונת יונח בשבועות הקרובים על שולחנו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. במסמך מתוארת הדוקטרינה של הלוחמה המקוונת, שכוללת מתקפות מנע קיברנטיות נגד אויבים פוטנציאליים.

הדוקטרינה החדשה אמורה לסייע לארצות הברית להגיב לאיומי אבטחה ולאתגרים מקוונים ברחבי העולם. למעשה, האמריקנים שומרים לעצמם את הזכות לבצע מבצעים מקוונים בכל רחבי העולם.

הכנת הדוקטרינה על ידי מומחי הפנטגון נמשכה שנתיים. היא מסמיכה את הנשיא האמריקני להורות על ביצוע של מתקפות מנע מקוונות נגד כל גורם באינטרנט שעל פי ההערכות עלול לסכן את הביטחון הלאומי של ארצות הברית.

המשמעות של מתקפה מקוונת היא השתלה של תוכנות זדוניות באינטרנט, הסביר איליה זקחוב, מומחה מחשבים ממוסקבה. זקחוב מבהיר שהדבר מסכן את החוק הבינלאומי בצורה חסרת תקדים.

לדבריו, "פעילות כזו צריכה להיות מוסדרת על ידי האו"ם. החלטה על צעדי ענישה נגד איומים צריכה להתקבל על ידי הקהילייה הבינלאומית ולא על ידי מדינה בודדת, בהתאם לאמנות הבינלאומיות הרלוונטיות, שנחתמו לאחר מלחמת העולם השנייה".

המסמך, שמסווג כסודי ביותר, הוכן על ידי סגן היועץ לביטחון לאומי, ביטחון פנים ולוחמה בטרור, ג'ון או. ברנן, שיתמנה בקרוב לתפקיד ראש ה-CIA.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים