מחקר: משתמשי פייסבוק צפויים להפחית משמעותית את השימוש ברשת החברתית

60% מהמשתתפים במחקר, שנערך על ידי Pew, סיפרו שהם כבר ביצעו הפסקה וולונטרית של מספר שבועות משימוש ברשת החברתית הפופולרית בעולם ● כשליש מהנשאלים השיבו שהם צפויים לקחת הפסקה במהלך השנה הקרובה ● "הנתונים מראים שאנשים רוצים להיות פתוחים לכלים חברתיים חדשים", אמרה לי גרין, מנהלת במכון המחקר

האם הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק (Facebook), מתחילה לאבד מכוח המשיכה שלה? מחקר חדש שנערך על ידי מרכז האינטרנט של מכון המחקר Pew מעלה, כי 60% מהמשיבים סיפרו שהם כבר ביצעו הפסקה וולונטרית של מספר שבועות משימוש ברשת החברתית – ורבים עוד צפויים לקצץ באופן משמעותי את היקף פעילותם באתר במהלך השנה הקרובה. עוד עולה מהמחקר, כי 35% מהמשתתפים השיבו שהם פעילים בפייסבוק כיום הרבה פחות מאשר באותה עת בשנה שעברה. 28% סיפרו שהרשת החברתית פחות חשובה עבורם לעומת שהיתה בעבר.

כשליש מהמשתמשים, על פי המחקר, מתכננים לקחת הפסקה במהלך השנה הקרובה, מסיבות רבות ומגוונות. כך, 20% מתוכם טענו שהם עסוקים מדי בחיים האמיתיים, בעוד ש-10% השיבו שהם פשוט איבדו עניין. 10% אחרים אמרו שהסיבה היא כי הם כבר לא מוצאים תכנים שמעניינים בשירות, ו-9% טענו שנמאס להם מסיפורי הרכילות והדרמה המוגזמים לעתים. 8% אחרים טענו שהשימוש באתר גוזל להם יותר מדי זמן.

"הנתונים מראים שאנשים רוצים להיות פתוחים לכלים חברתיים חדשים", אמרה לי ריין, מנהלת בחברת המחקר. "הרבה מאוד אנשים שואלים את עצמם עד כמה העדכונים מחבריהם באמת חשובים ביום יום שלהם. הם בודקים את התועלות מול החסרונות של השימוש ברשת חברתית, במאמץ לקבוע אם הזמן המושקע בה שווה מול מה שהם מקבלים ממנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים