תוכן שיווקי

לקראת אירוע | על ברנשים, אנשי מכירות וטאבלטים

על מקבלי ההחלטות להבין שהשימוש בטאבלטים חייב להוות מרכיב מהותי באסטרטגיה הטכנולוגית של החברה ● לקראת כנס המובייל העולמי בברצלונה

07/02/2013 13:13

מאת עירית לוטן

קונגרס המובייל העולמי, שיפתח בסוף החודש בברצלונה, מרחיב השנה את ה-App Planet. מעבר מהיר על פני רשימת המשתתפים והיישומים מחדד את התחושה כי הטרנד האופנתי של הטאבלטים למיניהם, המיני טאבלטים והסמארטפונים, לא פסח על מגזר ה-B2B. כל מי שמעורה בתחום מכיר את הנטוורקינג האדיר שמתבצע שבועות מספר לפני הקונגרס. משהצגנו השבוע את המערכת שלנו לניהול אנשי שטח על גבי טאבלטים בפני מציגים אחרים מרחבי העולם, הופתענו לגלות התעניינות רבה ביתר בקרב שתי אוכלוסיות: מצד אחד ניתן להצביע על ארגונים המעסיקים נציגים בשטח; מן העבר השני נתקלנו בספקי OEM המבקשים לבצע קיצורי דרך ולחסוך תהליך ממושך של פיתוח אפליקציות מסוג זה. לטובת שניהם הקצו מארגני הכנס אזור של App Planet הכפול בשטחו מזה של השנה שעברה.

"השנה יש מקום נכבד ליישומים On The Go", כך שמעתי מאחד המארגנים. "ברצוננו לתת ביטוי לא רק לנושאי אבטחה ותשתיות תקשורת, אלא גם לאפליקציות מובייל. ראוי שנציגי המכירות ואנשי השטח המודרניים ישכילו למנף את הטכנולוגיה האופנתית של הטאבלטים לטובת הצלחתם בתנאים המורכבים של השוק. בסביבה התחרותית של היום זמינות המידע במקום ובזמן מהווה גורם מפתח, ומכאן שתרומתם של הטאבלטים לא תסולא בפז".

המגמה העולמית מאותתת אם כך לארגונים כי הגיעה העת לשלב את הטכנולוגיה בתהליכי העבודה, אחרת הם יאבדו את הרלוונטיות שלהם. במיוחד בשביל כך, הנה ארבע סיבות לשימוש בטאבלטים על מנת לשפר את אפקטיביות של עובדי שטח:

1.    מידע זמין ומיידי: בין אם מדובר באייפד ובין אם מדובר באנדרואיד – כל הטאבלטים מאפשרים גישת און-ליין בזמן אמת לחומרים שיווקיים ולמידע רלוונטי, החל בקטלוגים ואלבומי מוצרים, דרך מפרטים טכניים וכלה במחירונים אשר מעודכנים תמיד. אם בנציגי מכירות עסקינן, השימוש בטאבלטים מאפשר להם לבצע הזמנות, לנהל מלאי ולספק ללקוח מידע מדויק אודות זמני המשלוח והאספקה. אם אלו טכנאים, הטאבלטים תומכים בניהול לקוחותיהם, מאפשרים שיתוף מידע טכני עדכני ומעניקים הזדמנויות ל-Up Sale.

2.    גיאו- לוקיישן (מיקום גיאוגרפי): רוב האפליקציות מתממשקות עם שירותי המפות אשר מותקנים על גבי הטאבלטים. הדבר מייעל את העבודה ומאפשר לבצע אופטימיזציה של  מסלולי נסיעה. כפועל יוצא משתפר השירות ומושגת שביעות רצון גבוהה של הלקוחות.

3.    יצרנות: הטאבלטים והסמארטפונים מפשטים ומוזילים את תהליכי ההזמנה, המכירה, או השירות. זאת מהטעם שהדיווח בזמן אמת מייתר את הצורך לחזור למשרד ולהקליד את הנתונים באופן ידני במערכות ה-ERP. השימוש בטכנולוגיה מאפשר להיות יעילים יותר ולהשקיע את מלוא המרץ בהשבעת רצונו של הלקוח.

4.    אפקט ה-WOW: לא ניתן להתכחש לעובדה שהטאבלט מעניק לאנשי השטח (בין אם מדובר בנציג מכירה, טכנאי, מפיץ, בקר או סוקר) אפקט מדהים. יצירת רושם אצל הלקוח באמצעות תצוגת קטלוגים מרהיבה, בזמן תגובה מהיר ובדייקנות, ממלאה תפקיד חשוב ביכולת השכנוע של עובדי השטח שלכם. אלו האחרונים מרוויחים  תדמית מקצועית ומגיעים מוכנים יותר לפגישה. הלקוח מצידו מרוצה ממה שהוא מקבל.

לסיכום, מקבלי ההחלטות בחברות חייבים להבין שהשימוש בטאבלטים או בסמארטפונים חייב להוות מרכיב מהותי באסטרטגיה הטכנולוגית של החברה. עם תכנון חכם והתחייבות רחבה של הנהלת החברה לטכנולוגיית הטאבלטים היכונו להגדלה משמעותית של הריווחיות שלכם.

עירית לוטן היא מומחית במוביליטי, בעלת התוכנה iTrinity לניהול אנשי שטח ועורכת בלוג מוביליטי

אירועים קרובים