חשד: ספקיות תקשורת ואלקטרוניקה הונו את משרד הביטחון במיליוני שקלים

מחקירת מצ"ח עולה, כי איש קבע בדרגת נגד ביצע רכישות פיקטיביות של פריטים לכאורה לצבא - אלא שבמקום לקבל את הפריטים עליהם דיווח, קיבל "זיכוי" בעבורם ● פעילות זו, עלה בחקירה, התנהלה תוך ידיעה מלאה של הנהלת החברות ● החברות החשודות - דור טכנולוגיות מידע, וידאוסט טכנולוגיות, נקסטקום, רוטל נטוורקס, שמרד אלקטרוניקה ומנוליד-חירות מערכות, הושעו מרשימת הספקים של משרד הביטחון

משרד הביטחון השעה באופן זמני את קשריו עם שש חברות – ספקיות תקשורת וציוד אלקטרוניקה, בשל חשד לפיו הן שיתפו פעולה עם נגד בצה"ל וביצעו הונאת ענק נגד מערכת הביטחון. החברות הן דור טכנולוגיות מידע, וידאוסט טכנולוגיות, נקסטקום, רוטל נטוורקס, שמרד אלקטרוניקה ומנוליד-חירות מערכות.

לחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה במצ"ח (ר"ת משטרה צבאית חוקרת) הגיעו בשנה האחרונה ידיעות, שלפיהן איש קבע בדרגת נגד, אשר אחראי על רכש של מוצרי תיקשוב ושירותים, עשה שימוש לרעה בתפקידו על מנת לרכוש ציוד בהיקף של מיליוני שקלים – שאותו הוא לקח לעצמו, למשפחתו ולמקורביו.

בחקירה הודה הנגד בחשדות שמיוחסים לו. הוא תיאר בפני החוקרים כיצד פעל ואת האופן שבו הספקים שמולם הוא עבד פתחו לו מעין "קווי אשראי", בעלות של מיליוני שקלים, בעזרתם ביצע קניות של מוצרי אלקטרוניקה שונים. הוא, מצד שני, "ניפח" את ההזמנות של הציוד והשירותים מול אותן חברות.

חלק מהציוד שמעורב בפרשה נמצא בביתו של הנגד, ואילו מוצרים אחרים חילק החשוד לקצינים המקורבים אליו. כך, ביצע הנגד רכישות פיקטיביות של פריטים לכאורה לצבא, אך בפועל לא קיבל את הפריטים עליהם דיווח, אלא קיבל "זיכוי" בעבורם. הטבות שוחד נוספות לכאורה היו מימון של מלונות, מסעדות, צימרים, טלפונים חכמים, טאבלטים ועוד.

בחקירה שנפתחה במשרד הביטחון, כל החברות הודו במעשים המיוחסים להן ותירצו את מעשיהן בכך שחשבו שפעלו לטובת צה"ל.

שש החברות האמורות, כך על פי החשד, הגישו דרישות תשלום כוזבות למשרד הביטחון, דרישות בהן היו הצהרות על אספקת ציוד ושירותים, אשר בפועל מימנו את הציוד שהנגד רכש לשימוש האישי שלו. פעילות זו, עלה בחקירה, התנהלה תוך ידיעה מלאה של הנהלת החברות.

על פי הוראת עו"ד יצחק וכטל, סגן היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, החליט משרד הביטחון להשעות את החברות מרשימת הספקים של המשרד ולאסור על התקשרות חדשה עימן, עד אשר יבוצע להן שימוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים