הצטיינות בעידן המנמ"ר החדש

המנמ"רים המצטיינים בכנס Kickoff 2013 הזכירו לנו שוב את מה שכבר ידענו – הצטיינות היא חלק בלתי נפרד משגרת הארגון, והטובים ביותר הם אלו שמובילים את התהליכים ומשמשים דוגמה לאחרים

כמו כל הכנסים הדומים לו משנים קודמות, כנס Kickoff 2013 כלל שני אירועים מרכזיים: דיונים והרצאות על המגמות לקראת המשך השנה הנוכחית, והענקת אותות הערכה למנמ"רים מצטיינים ולמנהלי אבטחה וטכנולוגיה. המוטו המרכזי בכנס היה מעמדו ותפקודו של המנמ"ר בעידן החדש, "המנמ"ר החדש". באופן טבעי זה גם מה שוועדת האיתור להענקת האותות חיפשה עת ראיינה את 21 המועמדים שקיבלו השנה את האותות. כיצד המנמ"רים, שחלקם סמנכ"לים בכירים בארגון שלהם, הצטיינו בשנה שעברה – ומה הערך המוסף שהם מביאים לארגון?

הענקת האותות היא חלק מפרויקט מצטייני המיחשוב, שכולל שני שלבים – תחרות על הפרויקטים המצטיינים, שנערכה בדצמבר 2012, והענקת אותות אישיים לבעלי תפקידים שנעשית עם תחילת השנה. המכנה המשותף בין שני החלקים הוא מצוינות והצטיינות. אבל בעוד שבשלב הפרויקטים המצטיינים הדגש הוא על הצטיינות קבוצתית, שכל אגף ה-IT שותף לה, הרי שבקטגוריות האישיות חיפשה הוועדה, בראשותו של פרופסור גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב, את "המשהו הנוסף". היא חיפשה את המנהיג, את זה שמוביל תהליכים בארגון. אותו המנמ"ר שדואג שהדברים יקרו.

בפני הוועדה הופיעו מנמ"רים ממגזרים שונים, שהיו צריכים להציג את המודל לחיקוי עבורם – המנמ"רים שיכולים לשמש דוגמה לחבריהם. שישה כאלו נבחרו על ידי הוועדה, מתוך 19 מועמדים שהופיעו בפניה. רונית רובין מפרטנר הרשימה את הוועדה בכך שהוכיחה שמנהיגות ב-IT נמדדת דווקא ברגעי משבר, וכאלו לא חסרו לפרטנר בשנתיים האחרונות. הסיסמה "אפשר ביחד" היא הקו שליווה את הפעילות של כל הארגון – מאחרון העובדים ועד ועד ההנהלה. שי בסון ממגדל, שאמר בפאנל שנערך בכנס כי "המנמ"ר הוא המשקפיים של הארגון", הוא האופטיקאי הכי טוב שיש לחברה, אם להישאר נאמנים למטאפורה שלו. הוא הוביל אותה, בתקופה לא פשוטה, להישגים מבחינה טכנולוגית. כך גם לגבי שרון איינשטיין מנייס, חברה טכנולוגית רב לאומית שעברה תהליך של שינוי ומעבר לבניינים חדשים. וכך כל אחד מהאחרים – כולם הרשימו את הוועדה במצוינות אישית ניהולית.

המנמ"ר של המאה ה-21 הוא בעל התפקיד היחיד שיודע לנווט בין עולם הפנימי הטכנולוגי לבין הלקוחות של הארגון, הפנימיים והחיצוניים. הוא המצפן הראשי שמכוון את המנכ"ל, שהמודעות להשקעה בטכנולוגיה אצלו הולכת וגדלה אבל הוא אינו מכיר את הנושא לפרטיו. גם המנמ"רים האחרים שזכו, כמו גם המנהלים הטכנולוגיים ומנהלי האבטחה, שכנעו את חברי הוועדה כי החותם האישי שלהם הוא זה שסייע לארגון לממש את משימותיו, בעיקר כאשר מדובר בארגונים שנמצאים במגזר ציבורי-ממשלתי. והיה עוד דבר משמח בבחירת המודלים לחיקוי: מחצית מהנבחרים הם נשים, ואין דבר יותר משמח מכך.

השורה התחתונה: המצטיינים של שנת 2013, בדומה לשנים קודמות, מוכיחים כי הצטיינות אינה משהו חד פעמי; היא חלק בלתי נפרד משגרת חיים בארגון. ההצטיינות אינה מאפשרת לאף אחד שקיבל את המגן היום לנוח ולו לרגע אחד. האתגרים הולכים ומתגברים, הלקוחות לעולם לא מוותרים וההנהלות שמברכות על המצוינות ממתינות לשורה התחתונה – כיצד שורדים בתקופה לא פשוטה בכלל, שלא נאמר מצטיינים. ברכות לזוכים והמשך דרך הצלחה לכולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים