עובדי דל אולצו למכור מניות של החברה במחיר מופחת בלי שידעו על הרכישה – והפסידו אלפי דולרים

החברה לא יידעה את העובדים על הרכישה ואילצה אותם לקנות את מניות החברה במחיר מופחת ב-30% לעומת מחירן ביום ההודעה על רכישתה והפיכתה לחברה פרטית ● לדוגמה, אם לעובד היו אלף מניות מעל המותר, הוא הפסיד כ-4,000 דולרים ● בדל תולים זאת בעובדים עצמם וטוענים שרק 2.5% מהם נפגעו מהמהלך

הנהלת דל (Dell) אילצה עובדים למכור את מניותיהם בחברה במחיר מופחת, אף שידעה על הכוונה להפוך לחברה פרטית. היא לא יידעה את העובדים על המהלך הצפוי, מה שהוביל לכך שכל אחד מהם הפסיד אלפי או עשרות אלפי דולרים – כך חשפה המהדורה המקוונת של פורצ'ן (Fortune).

הדבר בוצע באוקטובר האחרון, אז אולצו חלק מעובדי דל למכור חלק ממניות החברה שברשותם על פי שער של 9.55 דולרים למנייה. ואילו לפני ימים אחדים, ביום בו נמכרה דל למייסד והמנכ"ל, מייקל דל, ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake), שער המניות של החברה עמד על 13.65 דולרים האחת. מדובר בהפרש של 30%.

מכירת המניות באה בעקבות החלטתה של דל מינואר 2010 לפיה החל ממרץ באותה השנה תוגבל כמות מניות החברה שיכול כל עובד להחזיק ל-20% לכל היותר מקרן הפנסיה שלהם. במהותה, ההחלטה נועדה להגן על העובדים, בעקבות שערוריית אנרון (Enron). במאי 2012 הודיעה דל על החמצת התחזית והמנייה ירדה ביום אחד מ-15.08 דולרים ל-12.49 דולרים. בשבוע שלאחר מכן, היא הודיעה לעובדים על כך שההנחיה האמורה תמומש עד 19 באוקטובר 2012. המחיר של המנייה באותו היום עמד, כאמור, על 9.55 דולרים האחת לעומת 13.65 דולרים ביום בו נודע על מכירת החברה והפיכתה לפרטית.

אלא שמסתבר שההודעה של מייקל דל לדירקטוריון לפיה הוא מעוניין בהפיכת החברה לפרטית ניתנה עוד באוגוסט האחרון. לדעת רבים, אף אם הנהלת החברה לא ידעה על הצעה קונקרטית לרכישה, היא בוודאי ידעה שכל רכישה תלווה, ללא ספק, בפרמיה משמעותית. כך גם לגבי מייקל דל עצמו. ולמרות זאת, מדווח הפורצ'ן, איש מההנהלה לא ניסה לשנות את המועד האחרון לשינוי התמהיל של מניות העובדים – מה שהביא אותם למכור בהפסד. לדוגמה, אם לעובד היו אלף מניות מעל המותר, הוא הפסיד כ-4,000 דולרים.

מדל נמסר בתגובה, כי "שוק המניות עלול להיות תנודתי ומי שמשקיע במניות יודע שהוא משקיע עם סיכון. דל מימשה את הנחיות משרד העבודה של ארצות הברית ומשקיעים מקצועיים, ועל בסיס ההנחיות הללו הגבילה את תמהיל מניות העובדים ל-20%. לעובדי החברה היה פרק זמן של שנתיים וחצי לשנות את תמהיל המניות שלהם והם קיבלו על כך תזכורות רבות. רק 2.5% מהעובדים נפגעו מכך. ניהול תכניות ההטבה עבור עובדי החברה אינו חלק מפעילות מועצת המנהלים שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים