גאדג'ט חדש: עט שמתקן שגיאות כתיב ודקדוק

המוצר החדש, הנושא את שם הסטארט-אפ הגרמני שמייצר אותו, Lernstift, ירטוט כשכתב היד אינו קריא, או כאשר הכותב בו עשה שגיאת כתיב או דקדוק ● העט יהיה זמין בשפה האנגלית והגרמנית, ויתבסס על פלטפורמת לינוקס ● מחירו הצפוי: 80-50 יורו

הנה המצאה שיכולה להיות נהדרת לדוברי אנגלית וגם למתקשים בשפה: עט המתקן שגיאות כתיב ודקדוק – ואפילו משפר את כתב היד. המוצר החדש, הנושא את שם הסטארט-אפ הגרמני שמייצר אותו, Lernstift, ירטוט כשכתב היד אינו קריא, או כאשר הכותב בו עשה שגיאת כתיב או דקדוק. אין בו מסך והוא אינו משלב קרני לייזר, אלא משתמש בצירופי מצבים שונים ורטט כדי לספק תיקונים.

לדברי יוצריו, עט ה-Lernstift כולל טכנולוגיה מתוחכמת של חיישני מגע, שנרשמה כפטנט, המזהים את כל תנועות הכתיבה ויוצרים רטט כשהם מזהים שגיאות. כאשר מכוונים אותו למצב "כתיבה תמה" הוא ירטוט בכל פעם שהוא מבחין באות לא קריאה, ובמצב "כתיב נכון" ירטוט פעמיים כאשר יגלה שגיאה. בנוסף, העט מזהה מילים, מחוות ותווים שונים גם אם "מציירים" אותם באוויר. אין צורך לכתוב על נייר דווקא.

המחשב הזעיר המוטמע בעט הוא גורם המחיר המשמעותי ביותר של העט. הוא מבוסס על פלטפורמת לינוקס (Linux). באתר החברה, מסבירים הממציאים, כי "המוח" הכלול בו הוא בעצם כמו מוח של סמארטפון, רק בלי כל מה שאין צורך בו בעט, כמו מסך, שבבי סלולר וכו', וכל אלה יהיו ארוזים בגוף עשוי מפולימר תרמופלסטי, או מאלומיניום – עוד לא הוחלט. מחירו צפוי להיות בין 50 ל-80 יורו.

כרגע נמצא הסטארט-אפ בשלבו הראשון: גיוס כמה אלפי יורו כדי לסיים את התוכנית העסקית בשתי שפות – גרמנית ואנגלית, ועיצוב סופי על המוצר. בחודש הבא מתכננים היזמים להתחיל לבצע גיוס-המוני לצורך ייצור האבטיפוס הסופי ולהתחיל לייצר אותו. בקיץ השנה יהיו זמינים כמה מאות מהדגם הראשוני. לקראת החורף הבא, יחלו בחברה בייצור המוני – אם לבד ואם למכור את הרעיון בצורת רישוי לחברות אחרות.

הדגם הראשוני של העט ייחשב כדגם סטנדרטי ויספק את יכולות התיקון בלבד. מודל מורכב יותר, דור 2, מתוכנן ל-2014 וצפוי לכלול גם Wi-Fi וחיישני לחץ, שידווחו כאשר הכותב מתאמץ ולוחץ מדי בכתיבתו. באתר החברה, אגב, כבר ניתן לבצע הזמנה מוקדמת.

אירועים קרובים