תוכן שיווקי

נס בעולם המיקרוסופט

2012 עמדה בסימן מיקרוסופט עבור לא מעט מפעילות חברת נס טכנולוגיות ללקוחותיה ● יובל קידר, מנהל חטיבת Service on demand ו-CTO של קו העסקים מיקור חוץ בנס ישראל, מספר על הייחוד של נס בעולם המיקרוסופט, על הפרויקטים המרכזיים שבוצעו בתחום התשתיות ועל התוכניות לשנים הבאות

11/02/2013 13:45

מאת בן לביא

במהלך 2012 ביצעה חטיבת מומחי התשתיות בנס טכנולוגיות עשרות פרויקטי מיקרוסופט בתחומים וירטואליזציה, שליטה ובקרה, בסיסי נתונים SQL Active Directory, Exchange ועוד. לדברי יובל קידר, מנהל חטיבת Service on demand ו-CTO בקו העסקים מיקור חוץ בנס ישראל, היכולות הייחודיות שיש לנס טכנולוגיות בעולם המיקרוסופט נבנו במהלך השנים כפועל יוצא של גיבוש צוות מומחים בטכנולוגיות מיקרוסופט שמכיר את מוצרי החברה על בוריים, ויודע כיצד להטמיע אותם באופן היעיל והאופטימאלי ביותר.

מה יש לנס טכנולוגיות בעולם המיקרוסופט שאין לאף אחד אחר?
"יש לנו יתרונות רבים על פני האחרים בעולם המיקרוסופט, אבל שניים מהם בולטים במיוחד: תחום ה-System Center וה- WIN 8 הן נקודות חוזק משמעותיות של נס בישראל; אנו למעשה, מהווים מובילי שוק במוצרים אלו. נס כיום נתפשת ללא ספק, כמקור ידע מרכזי לעולם השליטה ובקרה עבור השוק הישראלי שנחשף יותר ויותר למוצר. בראש צוות המומחים שלנו בתחום זה, עומד עידן יונה, שנושא בתואר MRS Microsoft Regional Specialist במוצר ה-System Center.

נקודת חוזק נוספת של נס טכנולוגיות בעולם המיקרוסופט הוא פורטל 'יהלום'. מדובר בכלי ייחודי שפיתחה נס על בסיס טכנולוגיות מיקרוסופט – כמו SharePoint ו-SQL Server – והוא מהווה שולחן עבודה למנמ"ר, תוך מתן בקרה מרבית ושוטפת על כל פעילויות ה-IT בארגון. פיתוח הפתרון נעשה באמצעות Visual Studio Team של מיקרוסופט. אל פורטל יהלום זורם כל המידע מכל המרכיבים והמערכות. יהלום מנתח את המידע המגוון על בסיס ידע וניסיון שהצטברו בנס טכנולוגיות. התוצאות מוצגות למנמ"ר בתמצית ובצורה גרפית, וכך מתאפשר לו לקבל תובנה מיידית במבט אחד על הנעשה ביחידתו ולקבל החלטות מתאימות במהירות. בנוסף, כאשר תחום המחשוב בארגון מנוהל באמצעות מיקור חוץ, משמש פורטל יהלום כפלטפורמת ניהול התפעול – IT Governance – וניתן להגדירו ככלי לניהול רצפת הייצור של מיקור החוץ. תפקידו של הפורטל הוא להעביר מידע תפעולי, מתודולוגיות עבודה ומסרים לקבוצות ניהול הקשורות לניהול התפעול של יחידת מחשב במיקור חוץ, ביניהם מנהל האתר וראשי הצוותים הפועלים ביחידת המחשב של הלקוח מטעם נס".

ספר על פרויקטים מרכזיים שביצעתם במהלך השנה שעברה.
"נס ביצעה מספר פרויקטים מתקדמים במפעל לתעשייה ביטחונית המוביל בישראל. בסדרת פרויקטים זו העברנו למעשה את כל הרשתות החיצוניות והפנימיות במפעל לפתרונות Microsoft System Center החדישים ביותר. בפרויקט אחר שביצענו עבור חברת הייטק בינלאומית המתמחה בעולם השבבים והסלולאר, חיברנו את החברה לפורטל יהלום בממשק הענן של נס טכנולוגיות. הפורטל מאפשר עתה לכל מנהלי ה-IT המקומיים של החברה בישראל לקבל דוחות מפורטים ביחס לביצועים ורמת השירות שהעובדים של החברה בישראל מקבלים מיחידת המחשוב. פרויקט נוסף של נס טכנולוגיות כולל "גיור" מלא של פתרון SCSM מתוך סוויטת Microsoft System Center, והטמעתו באחת המכללות האקדמיות המובילות בישראל. באופן זה, הלקוח רואה עתה עברית באופן מלא – מקצה לקצה".

ומה מתוכנן ל-2013?
"בשנה הנוכחית שמנו לעצמנו ארבעה יעדים מרכזיים. הראשון – הרחבה והעמקה של הטמעת מוצרי מיקרוסופט בקרב לקוחות קיימים וחדשים. השני – התמחות במיגרציה של מוצרי מיקרוסופט, דהיינו מעבר מהתקנות מקומיות, לענן של מיקרוסופט. השלישי – הרחבת הפרוטפוליו של פורטל היהלום ובניית ממשקים למובייל ומערכות נוספות. והיעד הרביעי – יצירת מרכז מצוינות בנס טכנולוגיות לתמיכה בכל מוצרי מיקרוסופט עבור לקוחות ממגזר ה-SMB. נס טכנולוגיות תתמקד השנה וגם בשנים הקרובות ביצירת פתרונות בדגש על ענן והרחבת האינטגרציה של מוצרים, בדגש על עולם מיקרוסופט. בהקשר זה, יצוין הפרויקט הגדול שזכתה בו נס לאחרונה – הקמת המסלקה הפנסיונית של מדינת ישראל שמבוססת רובה ככולה על טכנולוגיות מיקרוסופט, הן ברמת התשתיות והן ברמת היישומים. נס טכנולוגיות רואה במיקרוסופט שותף מרכזי, ואנו נמשיך להתמחות בפלטפורמות אלו עבור לקוחותינו".

אירועים קרובים