מחקר: חברות משלמות 100 דולרים בחודש עבור טיפול בכל אחד מהמכשירים האישיים של העובדים

מגמת ה-BYOD, שבמסגרתה מביאים העובדים את המכשירים הניידים האישיים שלהם, אמורה לכאורה לחסוך עלויות לארגונים, אולם מתברר שההיפך הוא הנכון, בפרט בבארצות הברית - כך עולה ממחקר של iPass ● עוד מעלה המחקר שרק לפחות ממחצית ממחלקות ה-IT בארגונים יש שליטה על הוצאות הרכיבים הניידים או אסטרטגיה לעולם הנייד ● אבטחת המידע מדאיגה, בעיקר מאחר שאין הסדרה רגולטורית של המכשירים הללו

חברות משלמות 100 דולרים לחודש על הטיפול בכל מכשיר שעובדיהן מביאים מהבית – כך עולה ממחקר של iPass, ספקית חיבורי תקשורת לספקיות אינטרנט בעולם. זאת , על אף החיסכון שאמור לנבוע מהמגמה ההולכת ומתפשטת, ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device, הבא את מכשירך האישי מהבית לעבודה). עוד מעלה המחקר שרק לפחות ממחצית ממחלקות ה-IT בארגונים יש אסטרטגיה לעולם הנייד.

המחקר נערך בקרב 500 מנמ"רים ומקצועני IT נוספים מרחבי העולם. על פי הנתונים, רק ל-48% ממחלקות ה-IT בארגונים יש שליטה על הוצאות הרכיבים הניידים. מדובר על ירידה לעומת השנה שעברה, אז עמד נתון זה על 52%.

הנתון לפיו ארגונים משלמים 100 חודש עבור כל אחד מהמכשירים של העובדים שהם מביאים למקום העבודה שלהם מהווה ממוצע עולמי של עלויות, כאשר העלויות עבור חברות אמריקניות גבוהות יותר. יצוין ש-56% מהחברות שהשתתפו בסקר יצרו את מדיניות ה-BYOD הארגונית שלהן ב-2012.

על פי המחקר, אבטחת המידע היא היבט מדאיג, בעיקר בשל העובדה שאין הסדרה רגולטורית של המכשירים הללו. עם זאת, הנושא העיקרי שמדאיג את אנשי ה-IT הוא ניהול הרכיבים הניידים (MDM). הקצאה ותמיכה ברכיבים הניידים היא יקרה ורוב הנשאלים חושבים שהעלויות הללו רק ילכו ויצמחו. כמו כן, רוב אירועי אבטחת המידע קרו בשל אובדן או גניבת המכשירים הניידים, שבעקבות כך נלקחו מהם נתונים, חלקם מסווגים עסקים.

"הסכום לא מייצג את המצב בישראל"
לדברי גדי גילאון, יושב ראש מוביסק, נציגת איירווטש (AirWatch), שפועלת בעולם ניהול מכשירים ניידים, MDM (ר"ת Mobile Device Management) ואבטחתם, "BYOD  הוא מגמה שהולכת ומתרחבת בארגונים בארץ ובעולם. הסכום הממוצע, של 100 דולרים בחודש למכשיר, אינו מייצג נאמנה את המצב בישראל. הארגונים משלמים סכום קבוע בעבור התקשורת של העובד בלא קשר להוצאה בפועל. מניסיוננו, בישראל הסכום עומד על 50-100 שקלים, שזהו המחיר הקרוב לעלות החבילות ללא הגבלה המוצעות בשוק. צריך לזכור שהעובד מפסיק לשלם מס דמי שימוש בתקשורת סלולרית, כך שבפועל העובד נהנה מהכנסה פנוייה גדולה יותר ביחס להוצאה שלו בפועל".

גילאון ציין, כי "ארגונים נוטים לבלבל בין פעולה לגיטימית על מכשיר המקושר לארגון לבין גישת ה-BYOD. עליהם להכין אסטרטגיה מובנית לתחום המובייל, שתיתן מענה להיבטי האבטחה, ניהול, שליטה, בקרה, יישומים והתנאים שבהם יאפשר הארגון חיבור של מכשיר למשאבי הארגון".

הוא סיים באמרו, כי "התרחבות השימוש בטלפונים חכמים וטאבלטים מעלה באופן ניכר את עלויות התמיכה במכשירים. עלות מערכות ניהול המכשירים הינה נמוכה ביחס לכל הוצאה אחרת בתחום אבטחת המידע והשו"ב ועומדת על דולרים ספורים לחודש למכשיר. ארגון המבקש ליהנות מתמיכה בעלות מופחתת באופן משמעותי ולקבל את יתרונות הניהול, השליטה והבקרה של ערוץ המובייל יגלה שההוצאה על מערכת הניהול נמוכה משמעותית מהעלויות שגישת ה-BYOD מייצרת למחלקת ה-IT הארגונית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים